Dag 75 Celce /novi vinodolski - Senj 34,5 kM

Kroatië, Senj

8 uur word ik wakker op het zeer luxe bed en ga direct richting ontbijt.

Het is heel uitgebreid en word bij je tafel gebracht door een aardige vrouw. Later komt de andere vrouw van gisteravond ze zijn beide eigenaresse. Ik praat met ze over de reis en ze zijn ook wandelaars. Ze tippen me waar ik mooi langs kan gaan over een paar dagen. Ze geven ook aan dat ze de priester niets laten betalen maar dat het van hun komt. Wat weer bijzonder.

Ik kan nog wat broodjes maken voor onderweg en dan pak ik mijn boel weer bij elkaar.
Ik ga eerst mooi langs de kust waar nog best veel toeristen zijn. De temperatuur is goed en tis ook nog droog. Er zit wel ander weer aan te komen hier.
Ik pak ook wat natuur paden waar jammer genoeg ook veel troep ligt.
In een baai drink ik een koffie bij een bar. Dan veder weer langs de kust en bij een baai waar je met honden kunt zwemmen daar ga ik ook te water. Tis altijd wel oppassen met die keien stranden. Gelukkig hier geen zee egels. Ik praat met een stel uit Oostenrijk met een leuke koningspoedel.

Verder op pad langs de straat en bij een dorpje weer langs de stranden. Bij een kleine koffie bar lekker zitten de dagboek uitwerken en de blog De kelnerin vraagt naar mijn mooie stok en wat ik doe. Ik geef mijn blog af en vertel hoe en wat ik doe. Een vrouw naast met een jonge Australiën scheperd pikt wat op van het gesprek en zegt dat ze wel plek heeft bij hun appartementen en een gasten kamer. Dat is wel heel aardig. Ik vraag waar en het is in Senj waar ik heen moet alleen dat is nog wel een best een eind weg. Denk zo’n 13 km.

Ze wil me ook wel meenemen met de auto maar dat wil ik niet dus ik pak mijn tas op en goed de pas er dan nog maar ff in. Bij de straat opgang vind ik nog een mooie diesel leren riem aan en spijkerbroek die denk ik uit een auto is gewaaid handig want de broek zakt me wat af.

Dan weer tegen het verkeer in langs de slalom wegen.
Tis hier wel oppassen want sommige rijden niet zachtjes. Op deze wegen tref je ook nog wel een gedenkplekje an. Ee zijn nu betere vangrails maar vroeger zat hier en daar een steen langs de vallei kant.

Op aanwijzing kom ik boven bij de appartementen straat voor Senj. De vrouw met de honden komt me al tegemoet. Ze Sonja had ook al grote pan met Spaghetti klaar en de buurvrouw kristie komt er ook gezellig bij. Hier wonen deels meerdere mensen vanuit Oostenrijk of Duitsland en gaan gezellig met elkaar om. Een pelgrim kan er ook nog wel erbij. We hebben nog leuke gesprekken met een glas bier en wijn en ik krijg een mooie gastenkamer en kan me douchen ook worden nog wat kleren voor me gewassen.

Wat tref ik het weer.

Je hebt ook wel veel geluk op je pad Barry wat een luxe iedere keer. Maar het is je gegunt hoor.gegroet.

Annie Knol Kolthof 2022-09-10 17:39:43

Beste tippel gemaakt man!👍

Marjon Estié 2022-09-10 19:35:18

Lekker opspattend water zie ik op de laatste foto Een bekend iets De zee is ook noch het zelfde Helder en blau Gelukkig geen zee egels Als je daar intrapt heb je een probleem Maar dat hoef ik jou niet te vertellen Op naar Selce Hou je goet gr pap

Bertus gepken 2022-09-10 21:02:13

Het mag ook wel een beetje meevallen als je zo alleen loopt, fijn dat je zo veel goeie mensen treft. Groetjes ook voor Monique van Ben en Willy

Willie.rohling@gmail.com 2022-09-10 21:07:44

Mooie dag met mooie vondsten, en weer een goed bed top genieten 👌👏🍀❤️