Dag 24 Brotterode hütte - Strüth Helmershof hütte 27 km 1024hm 822lm

Duitsland, Floh-Seligenthal

6:30 worden we wakker in alle rust. Nog gien mens op de fietse of benenwagen bij t’pad die 1 meter van de tent weer omhoog gaat.

Doar gaan wij ook weer hen na alles te hebben opgeruimd.
De eerste keer op deze reis zo in t’wild viel niet tegen.

We lopen eerst van de route af richting een dorpje voor eten en drinken.
Brotterode is bekend van zijn skispringschans en een bekende Olympische schansspringer.
Een leuk dorp met veel vakwerkhuizen en of deels bekleed leien.. ook de wanden zijn bekleed.

Bij winkel edeka kunnen we niet zitten en ook geen koffie dus zoeken we een bakker op. Daar wel koffie maar negen stoelen om op te zitten dus maar in de schaduw op de stoep.
Het is al knap warm dik 34/35 graden zal het vandaag worden. In Nederland hoorden we al dat de Vierdaagse vandaag niet werdt vanwege de hitte.
Dan komt er een vrouw uit de kapperswinkel aan de overkant en neemt ons mee achter haar huis om ff goed te zitten. Ze is zelf ook een wandelaar.

Weer bij de pad langs mooie wegen door de natuur met ook weer beste klimmers.

We gaan nog langs een dorp om weer op de rennsteig te komen.
Hier bij een dorpje naar de kerk maar die is dicht. Aan de voet van de kerk wel stromend koud water dus eem lekker de voeten er in. Er tegenover zit een kleine bakker waar we binnen mogen zitten.
Lekker nog zo’n dikke kuchen en dan Maurice en zijn koelpak weer nat maken, we gaan weer de bergwegen op.

Hier in de bergen is het bereik heel slecht dus we missen het wekelijks radio contact met Judith van RTV Drenthe.

Npo had ons ook in de ochtend benaderd en die lukt later wel hoger op een berg.
Ze volgen meerder reizigers dit jaar.
Hier op de hoogte treffen we een vrouwelijke fietser die bekend is hier en verteld over een bergmeertje iets van de route af.
Gezien de hitte is dit wel een kado dus die pakken we.
Over een verhitte straat richting bos waar het meertje moet zijn. Eerst een imbiss waar we een pommes mayo nemen en een bockwurst
We praten met een gezin die ook graag reizen en man en vrouw waren ook in Israël geweest en we doen wat info op.
De zoon wil ook rondtrekken met rugzak en we informeren hem weer over de verschillende mogelijkheden.

Dan naar het meertje welk idyllisch ligt.
We trekken snel de kleren uut en springen in ondergoed in het ieskolle water.
Jeetje wat is dat lekker, uiteraard vergeten we Maurice niet die officieel daar niet in het water mag maar zoeken een rustig plekje En laten we onze viervoeter ook eem baden.

Er zijn veel aardige en geïnteresseerd mensen en we hebben weer leuke gesprekken. Een vrouw brengt ons een blikje mix drank.
Jammer genoeg mogen we hier niet onze reisvilla opzetten dus de wandelschoenen maar weer an.
We gaan de rennsteiger verder op en hopen op weer een mooi plekje. We zien op de wegwijzer weer een eet/drink tentje en lopen wat harder om zo voor sluitingstijd 19:00 nog wat drinken te halen.
We zijn op tijd maar hij is gesloten, dan naar een volgend hutje om te slapen want deze hut staat aan een drukke weg.
Aangekomen is Gipsy er klaar mee maar ik zie verderop ook nog een dak. Ze gaat toch mee en het blijkt een onderkomen van berg rettungsdienst te zijn die ook een imbiss hebben maar al dicht zijn.

Wel zijn er in het tweede huis dames die we vragen of het oké is dat we hier blijven. Ze vinden het goed en wijzen ons op een open wc en ook een quelle cq bron.
Dan vraagt Gipsy of we eventueel wat drinken van hun over kunnen nemen, dat kan en we krijgen een colafles en bier zomaar, wat een leuk stel meiden die hier met z’n vijven op vakantie zijn.

As we lekker zitten op de picknickbank gaat het raam open en vragen ze of we ook spaghetti willen. Na gevraagd te hebben of het over is dan zeggen we geen nee, helemaal mooi.
We gaan mooi met z n allen buiten eten en daarna komt er koffie.
Als ik de tent aan het opzetten ben overleggen de meiden en nodigen ze ons binnen uit waar nog enkele bedden over zijn
O wat lekker op een matras. De tent maar snel weer inpakken.
Gipsy gooit de drone de lucht in en ze maakt een leuke foto cq. film van de meiden die in stervorm op het gras liggen.

De meiden gaan nog een bordspel spelen en vragen of we ook mee willen doen, uiteraard doen we dat.
Bij elke keer als je verliest een borrel dus het word al snel gezellig.

Enkele wichter willen nog sterren kijken maar wij vinden het best en kijken liever naar de binnenkant van onze ogen.

Jullie verhaal hoorde ik via de NPO5 radio. Had echter geen naam van dit blog gehoord. Na veel gegoogle heb ik dan eindelijk gevonden wat ik zocht. Wat een heerlijkheid om jullie e volgen en de verhalen te lezen. Wat moedig om zo'n voetreis te maken. Heel veel succes en ik blijf jullie volgen. Nu eerst nog veel verhalen teruglezen tot ik weer bij ben. Groet, Tineke.

Tineke 2022-07-20 20:30:04

Wat weer een mooi verhaal, wat maken juliie wat mee.. en wij maar bij de radio zitten wachten haha

Maryjanda 2022-07-20 20:40:46

Wanneer komen jullie altijd op RTV Drenthe?

Riena 2022-07-20 20:41:53

Prachtig!!! Wat ook mooie foto's😍 Voor straks slaap lekker😴 Tot morgen!

Alie 2022-07-20 20:50:36

Wat weer een mooi verhaal en wat je onderweg toch allemaal meemaakt met al die lieve mensen. Fijn om te lezen.

Arie 2022-07-20 21:00:22

Zoo komt jan splinter door de winter Jullie worden door de dames goed verwend lekker bordje eten en een drankje Wat wil je noch meer Hou je goed pap

Bertus Gepken 2022-07-20 21:04:07

Weer ee super verhaal, en mooie foto,s

Trijntje 2022-07-20 21:53:23

Nou jullie beleven nogal wat en in die hitte wandelen valt zeker niet mee. We blijven jullie volgen, goede reis verder.

Lida 2022-07-20 21:55:52

We lezen alle reacties super leuk! Soms zijn we echt 12 uur aan de wandel en tussendoor alle ontmoetingen blog maken route uitstippelen waar gaan we af welk dorp heeft een supermarkt etc Het is echt een dagtaak om alles te doen klinkt raar als je denkt ze zijn toch de hele dag vrij😄🤭 Reageren kunnen we niet altijd maar zo af wn toe geen probleem - Judith Regendorp probeert elke dinsdag ons te bereiken om 14.10 en soms lukt het niet doordat er geen ontvangst is in de bossen Aankomende donderdag komen we er weer in tegen 14.10 mits we ontvangst hebben natuurlijk Tot snel nu de ogen dicht Liefs Monique

zielsmaatjes.onderweg 2022-07-20 22:16:08

slaap lekker !

aly 2022-07-20 22:51:31

wat weer een belevenissen en wat fijn weer een matras want soms heeft een mens zijn rug dat echt ff nodig toch? Hier koelt het morgen af en de vierdaagse is gelukkig vandaag wel gelopen, hopelijk blijft het bij jullie droog en koelt het wel iets af, ik vind het dapper met die warmte en dan zoveel km per dag.

Akkie 2022-07-20 23:40:13

Goedemorgen Zielsmaatjes ! Ik loop achter ! ( toch de warmte ? ) terwijl jullie vele kilometers wandelen en tijd nemen voor weer een lang verhaal ! We genieten ! Echte pelgrims ,steeds op zoek naar voedsel en onderdak !! Groetjes poot voor Maurice !!

Annie Wolken 2022-07-21 07:18:20

Wat leren jullie veel mensen kennen. Wat leuk en gezellig

Trea 2022-07-21 07:20:06

Wat zijn jullie al ver…..toppers

Jacqueline 2022-07-21 11:05:09

Ik wens jullie een hele fijne reis, doe kalm aan