Dag 47 Sankt Englmar - Oberbreitenau 29.9 km

Duitsland, Hermannsried

Een vrij slechte nacht met veel wind en daardoor best al koud. Ook draai ik nog steeds veel vanwege spierknooppijn in de rugge. Al met al wel mooi op tied wakker en ik denk der is wel mooi een bakker in t’dorp dus die is open.

De boel weer bij elkaar gepakt en dan eerst naar de bakker heen. Ik knap wat op door de lekkere geuren en een bak koffie met een stuk koek in de aanbieding van vorige dag. Ik vraag de aardige vrouwen of dat er hier in het sportdorp ook een therapeut bevindt die met dry needling wat kan doen aan de spieren. Volgens thuisfront moet ik naar zo een toe.

Jammer genoeg is die hier niet dus na wat duutse bollegies in de tas ga ik maar op pad weer tegen de grote bulten op richting verloop Goldsteig. Onderweg haalt me een auto al toeterend in en even later komt die weer terug. De man achter het stuur had gehoord van de bakker van mijn pelgrimage en wil me graag nog een kop koffie aanbieden. Ik ga mooi ff mee .. tis vlakbij en zijn zoontje van 8 loopt babbelend met me mee.

Ze wonen leuk in een met hout bespanen bekleed huis. Ik drink gezellig een bakje en geef de blog af. Vader en zoon lopen zo vanuit de tuun nog een stukje met me mee en dan ga ik weer allent verder de bergen in richting verschillende spitsen met kruis.

Een vrouw zit bij een klein huisje naast welk verteld ze van een oude man is die hier bezig was met zenden. Dat hoeft tegenwoordig niet meer met zo n slimme telefoon.

Op de volgende spits staat een oude stenen uitzicht toren met een prachtig uitzicht. Ik maak de nodige foto’s
Ik bel mooi even met Gipsy die bij Heerde op de heide loopt. Ze traint volop en tis best vreemd zo te lopen kletsen in twee verschillende gebieden.
Ik kom aan bij een waterbron met heerlijk koud water zo weer in t bos. Heerlijk.
Dan weer klimmen in kletterwald en onderweg veel brummels en bessen.

Weer omhoog richting klein dorpje met een heel kleine kapel. Een oude man op twee stokken spreekt me aan hij is al 92. Hij verteld dat verderop wel een hotel restaurant zit. Daar eerst maar een biertje. Ik zit te denken nog verder of hier wat regelen en dan verteld een man naast me die ook wandelt dat even verderop omhoog nog een hut op de top staat .. dus daar maar op an.
Het blijkt een dikke klimmer en nog 3,5 km te zijn. Ik zweet me kapot en het biertje is er snel weer uut.

Eindelijk boven via heideveld op top richting hutte tref ik verschillende mountainbikers

Ik vaag aan een man die er werkt of ik hier mijn tent op kan zetten. Even later komt een kok mede eigenaar er aan en vind het best.
Als ik een bier binnen bestel vraagt de man de andere eigenaar of ik de pelgrim ben en het biertje is voor niks.

Leuke mannen die onlangs hier de tent runnen. Ik ga ook fijn een schnitzel eten en zoek een leuke plek met super uitzicht voor mijn reisvilla. Verschillende mannen vragen hoe en wat en ook over mijn uitrusting. Eentje komt na een paar potten bier bij me en zegt dat ik een inspiratie bron voor hem ben.

Als de gasten de berg af gaan krijg ik nog een lekkere Italiaanse gezette bak hete koffie en voor morgenvroeg een potje met zelfgemaakte cake Ze slapen altijd eerst wat uit zeggen ze. Ik bedank ze hartelijk en duik de tent weer in.

Weer veel beleefd, hoop dat jullie weer met elkaar kunnen gaan lopen. Je ontmoet wel heel veel fijne mensen als ik alles zo lees. Je hebt natuurlijk ook wel een heel bijzonder verhaal te vertelen. Beterschap met je rug, houd je taai😉💪, groetjes Wim en Margreet

Margreet 2022-08-12 17:58:28

Spannend hoor, al die onderweg verhalen . Het maakt iedere dag weer anders. Leuk om te lezen dat je zoveel vriendelijke mensen ontmoet. Hoop dat jullie snel weer samen verder kunnen gaan. Heel veel wandelplezier nog....

Marijke 2022-08-12 18:07:22

Wat weer een mooie dag, hoop dat je spierknooppijn niet verder opspreelt

Janine 2022-08-12 18:11:00

Geniet van de verhalen

Riena 2022-08-12 18:11:46

Het is wat met jullie beiden! Allebei last van de rug. Ik hoop, Barry dat je snel een therapeut vind die jou van de pijn afhelpt. De ontmoetingen met al die lieve mensen maakt wel heel veel goed! Hopelijk kan Monique zich weer snel bij je voegen zodat zij ook genieten van al die lieve mensen en heb jij je zielsmaatje weer bij je en niet te vergeten trouwe Maurice. Mooi foto’s trouwens.

Marja L 2022-08-12 19:07:23

Hopelijk vind je snel een therapeut die je van spierpijnknoop kan afhelpen 🍀👍 weer mooie verhalen zo nuchter of niet ze blijven interessant 😅

Akkie 2022-08-12 22:44:24

Hopelijk blijft jouw rug t wel goed doen Barry!! Fijn dat jij weer in de benen bent Monique! Pas goed ip jullie zelf😘

Marjon Estié 2022-08-13 08:56:31

Hallo Barry, es ist schön, dich getroffen zu haben. Es war eine große Bereicherung für mich uns. Wir wünschen dir alles gute auf deiner Reise und freuen uns jeden Tag schon auf deinen neuen Eintrag im Block. Viele Grüße aus st englmar Günter und Xaverl 🙂

Günther 2022-08-13 09:46:05

Mooie foto's en mooi verslag.