Dag 34: Hohensachen - Heidelberg. 18 km

Duitsland, Heidelberg

Om 6.30 uur zijn we weer wakker en we vetrekken een uur later, na een fijn gezamenlijk ontbijt met Wolfgang.
Wolfgang is een leraar en heeft theologie gestudeerd.
Hij moet nog 1 week werken en dan kan ook hij eindelijk vakantie vieren.

Onderweg nog even snel bij een bakker langs voor broodjes. Daarbij zien we een protestbord tegen windmolens; het is overal hetzelfde verhaal....
Tegen de bult op eem zitten bij een houten kruis van 2005. Het duuzelde me (Barry) eem voor de ogen. Elke morgen maar weer klimmen, dus eem rust nemen.

We goan langs de wijnboeren op de Blütenweg en we volgen de B. Dat is een bloeiweg waarbij wijngaarden en diverse fruitbomen staan waar wij regelmatig van snoepen. Rechts langs de steden en ik zie in de verte een watertoren zoals in Coevorden. Zo eentje die lijkt op een grote beker. We naderen de grote stad Heidelberg en van boven zien we opeens de grote rivier de Neckar.

Aangekomen in Heidelberg gaan we over een prachtige oude brug en zien met name het grote rode kasteel van 1000 jaar oud, dit was een klooster met het grootste wijnvat van de wereld. Nu dienstdoende als een museum. We nemen ons voor om vandaag hier te verblijven en een halve rustdag te nemen.

Gipsy gaat naar de winkel en ik treed een kerk binnen welke is om gebouwd tot bejaardencentrum. Na twee jonge agenten te hebben gesproken over mogelijk onderdak bij een kerk, komt er een man op ons af met een Scandinavische indruk en nodigt ons uit om wat te drinken bij hem thuis, waar ook de burgemeesterszoon woont. Aangezien hij zo vriendelijk overkwam gingen we met hem mee.

Anton blijkt een mooi appartement te hebben aan de rivier. Hij is van goede komaf; van oorsprong uit Letland (plaatsje genaamd Koningsberg) maar hij is behoorlijk gekneusd door het leven en vooral een probleem door de dood van zijn moedertje die hij elke dag bezoekt op het kerkhof. Hij bezit zelf ook een stadstuin die hij ons wil laten zien. Helaas is dat niet op onze route.

Monique gaat inkopen doen om een lekkere pot pasta voor ons allen te maken. Vele emoties passeren de revue aan het appartement bij de Neckar. 's Avonds bezoeken we nog een repetitie van een groot orkest met sopranen en een koor in een groot prachtig rood zandstenen jezuïetenkerk; dit schouwspel is door zijn broer op poten gezet.

's Avonds gaat Gipsy nog even lekker douchen en ik zit nog uren na te babbelen met onze inmiddels goede vriend Anton.

Wij slapen weer in een mooi bed!!

Trusten

wat een geluksvogels alweer een mooie plek om te slapen groetjes.

Annie Knol Kolthof 2018-07-22 13:54:30

Ik blijf me verbazen over de grote gastvrijheid die jullie steeds weer mogen ervaren. Sterkte en hartelijke groeten, Herman.

herman gilissen 2018-07-22 15:58:44

Wat mooi allemaal! Hoe gaat het met Maurice? Heidelberg lijkt mij een prachtige stad. Veel wandel plezier gewenst Xxxxc

Alie Wisman 2018-07-22 16:06:57

Mooie verhalen.

Trijntje valke 2018-07-22 21:29:00

Zo lekker snoepen van de fruitbomen wat de natuur jullie bied geniet er van. Veel geluk morgen weer👍👍👍

Sieny. 2018-07-22 23:47:18

Lees al tijden me vanuit Erica. Geniet en bewonder❤️

Linda 2018-07-22 23:54:54

lDenk dat het een mooje ontspanning is om met Anton even van gedachten te wisselen Succes pap