Dag 100 Trevi - san Sabino 24 km (2510 km)

Italië, Spoleto

Ik word door de snurkende mede slapers al mooi op tied wakker en ga der op tied uut om de ochtendmis mee te maken van 6:30. Ik bel an en de oude zuster verwijst me richting de kerkingang verderop. Ik kom in een klein kerkje met an weerszijde een soort van herenbanken waar zo n twintig nonnen reeds zitten. Ik ben de enigste gast en krijg mijn plekje. Ze beginnen met gebed en zang en de ene non speelt ook nog wat op het orgel. Ze gaan 1 voor 1 staan bij het voorlezen van gebed. Het get zo een uurtje an en dan verschijnt der ook nog een pastoor die er een kleine dienst erachteraan gooit. Met mekaar kom ik zo rond acht uur de kerk uit. Maar ik vond het wel heel speciaal en heb zo heel wat gebedjes kunnen doen en bedacht me ook hoe gezegend ik en we zijn op dizze reis. We gaan het klooster verlaten en een stuk verderop treffen we een kerk waar een Maria schilderij tranen heeft laten zien volgens de legenden. Hier komt Cor ons ook weer opzoeken met de camper en we krijgen een pot Hollandse koffie en natuurlijk gipsy pickwick thee. Het is even heel gezellig en de Italianen beginnen spontaan voor ons te zingen gezien we 100 dagen onderweg zijn. We nemen afscheid van Cor en gaan de bergen in langs vele olijfboomgaarden. Zo even na de middag belt Judith Regendorp ons op van radio Drenthe voor weer een update van onze reis en we zitten vandaag ook op 2510 km vanaf Erica 17 juni. We gaan na een gezamenlijke pauze weer verder en er trekken ook wat regenbuien over ons. In het dorp Petro nemen we afscheid van de twee Italianen George en Mario ze blijven slapen bij een pelgrim B&B Judith gaat met ons verder. Michael was vanmorgen direct er al alleen vandaar. We lopen op het laatst v.d. dag weer veel langs de straat. De voeten worden daar erg moe van. Bij een kleine winkel kopen we wat hamburgers om te grillen voor deze avond. Het laatste stuk gaan we door een soort vallei met rondom bergen. Op het land zijn veel mensen nog bezig hun vruchten te halen. Net voordat we afslaan bij het pelgrimsonderkomen voor de nacht stopt een boer met trekker met een kar vol groente en fruit en we mogen er wat afpakken. We nemen een meloen en een soort van aubergine. Bij het onderkomen is een pastoor die eerst een beetje schrikt v.d. hond maar dan ziet hoe braaf Maurice is en akkoord geeft. Het is een heel mooi verblijf en de pastoor doet de oude kerk nog ff voor ons open. We zien ook een gril op wielen en zetten die uit de wind. Het is vannacht ook nog bijna volle maan. We maken het gezellig met hamburgers op de gril an de picknicktafel naast het verblijf. Judith is juffrouw en heeft een sabbatical van een jaar lang en gaat na deze tocht van drie week nog richting Azië en later naar nieuw zeeland. We gaan lekker ons warm douchen gezien het Avonds best wel koud is
En kruipen in onze pelgrimsbedden.

Lieve Avonturiers ! Dank jullie wel ,steeds weer de mooiste verhalen ! Succes verder ! Groetjes ! ( ondertussen heeft de koning het Bargerveen verkend ) een klein stukkie maar !

Annie Wolken 2018-09-29 20:22:54

Fantastisch de 100ste dag! Gemiddeld zo'n 25 km per dag! Petje af voor jullie. Succes met het laatste stuk! Morgen weer tv-viering in Barger-Oosterveld. In de vorige viering stonden jullie daar aan het begin van jullie grote avontuur! En nu bijna aan het eind en daar tussen in hele mooie ervaringen en heel veel vriendelijkheid en gastvrijheid.

Evelien de Ruijter 2018-09-29 22:45:42

Weer genoten van jullie reisverslag. Ik zal het straks gaan missen.

Janny. 2018-09-29 23:39:08

Gefeliciteerd met de 100ste dag. Fantastisch wat jullie allemaal beleefd hebben in die 100 dagen. Respect voor jullie voeten/pootjes die jullie al die dagen hebben gedragen. Maar je weet, jullie waren al die dagen niet met zijn 3-en, maar met zijn 4-en. Ik zag de stok weer met de veren en van de week las ik dat een veer staat voor vertrouwen. Goede laatste wandeldagen.

Marja 2018-09-30 09:04:34

Goeiemorrung disse morrung Gefieliecieteerd, honderd daagn sjouwn knap heur !!! 💥💥 Julie bint alledrei "Kanjers ja, "Bikkels 🍻🍻🌹🌹 Now de leste lootie's nog En dan ...........?............. op huus an 😎 Moi mar weer