Dag 4: Een verrassende Discovery

Duitsland, Hellenthal

Vandaag zeggen we ons huisje weer vaarwel. na ontbijt alles opruimen en de ingepakte spullen weer naar de wagen.
Vandaag staat het Discovery Museum in Kerkrade op het programma. Het is zo'n 80 minuten rijden en vlak voor de grens nog even tanken.

Het Discovery Museum is een interactief doe- en ontdekmuseum waar we handen en ogen tekortkomen. Het museum is gewijd aan de ontwikkelingen van wetenschap en techniek in verleden, heden en toekomst. Naast historische thema’s als steenkolenmijnbouw en Maastrichts aardewerk, komen ook voor de toekomst belangrijke thema’s als nanotechnologie en duurzaamheid aan bod. Tegen 12 uur zijn we er maar we hebben de tijd totdat het museum om 5 uur sluit hard nodig. Er is zoveel te zien en te doen. Heel leuk.

Na het museum gaan we verder richting huis. Nabij Geldermalsen stoppen we voor een stop bij McDonald's voor een hapje en een drankje. Smullen!
Daarna nog voor de laatste 3 kwartier naar huis waar we rond half negen aankomen. De wagen uitruimen en dan met de benen op de bank een luie avond.

Het waren fantastische dagen.