Dag 4: Garden of the Gods

Verenigde Staten, Colorado Springs

We beginnen de dag met een stralende zon en eenlekker temperatuurtje, dus ontbijt aan de picknicktafel. Heerlijk is dat op de vroege morgen met allerlei vogels om ons heen, van de Stellar Jay tot kolibri’s! Ongelooflijk hoe snel deze laatste vliegen. Boven het gewas maken ze even aan de hemel pas op de plaats en nemen dan een razendsnelle duik de bosssages in. Daarna kan ik het niet laten om de wedstrijd van Ajax tegen Willem II voor een deel te volgen. Goed dat de jongens het gered hebben. De eerste beker is binnen.

In de loop van de ochtend gaan we op weg naar de Garden of the Gods, ook in Colorado Springs. De rode rotsformaties van de Tuin der Goden zijn ontstaan ​​langs een natuurlijke breuklijn miljoenen jaren geleden. Archeologisch bewijs toont aan dat prehistorische mensen de Garden of the Gods al rond 1300 voor Christus bezochten. In 1879 kocht Charles Elliott Perkins 480 acres land dat een deel van de huidige Garden of the Gods bevatte. Na de dood van Perkins gaf zijn familie het land in 1909 aan de stad Colorado Springs, met de bepaling dat het een gratis openbaar park zou zijn. En dat is het dus nog steeds en een van de best bezochte attracties van Colorado. Eerst zijn we langs het Visitor center gegaan en de nodige informatie verzameld. Daarna op pad om wat trails te lopen. Werkelijk heel fraai en met de bergbeklimmers nog wat extra te zien. Een prachtige omgeving waar we uiteindelijk uren doorbrengen.

Eind van de middag nog even een BBQ halen en dan terug naar de Campground op Cheyenne Mountain.
De laatste avond hier, morgen reizen we verder naar het oosten over de bergen. En waarschijnlijk weten onze vrienden, de muildierherten dat ook. Die komen op onze campsite nog even afscheid van ons nemen. Schattig.

Weer: Afwisselend zonnig en naarmate de dag vordert iets meer bewolkt. Middagtemperatuur rond 21 graden.
Afstand gereden: 73 km, totaal nu 315 km.