Dag 5: Salla en Oulanka National Park

Finland, Salla

Vandaag weer het prachtige Oulanka National Park. Vandaag niet vanaf het visiteer center bij Kuusamo, maar het noordelijker gelegen Savilampi. We kiezen daar voor de ruim 6 km lange Kanjonin kurkkaus Trail. Deze trail loopt door gevarieerde bossen in het noorden van Oulanka en klimt, bijna onopgemerkt, langs de oever van Kirkasvetinenlampi Pond naar de top van de kloof. Na via een hangbrug de Oulankajoki over te hebben gestoken, hebben we een mooi uitzicht op de kloof en de Oulankajoki. Hier vlakbij is ok de Savilampi open wildernis hut. Hier kun je - zelf meegenomen - voedsel bereiden op het vuur wat door de bomen heen zichtbaar is.
Een lastige tocht met veel klimwerk, maar zeker de moeite waard.
Rustig aan gaan we weer terug naar onze cottage en kleden ons om voor het avonddiner in restaurant Poropuisto, behorend bij het rendier park waar we de volgende dag heen gaan. En uiteraard staat rendier op het menu. Prima,a eten, maar de ambiance in het restaurant is wat minder. Te groot en te weinig gasten.