Dag 16: Deep in the Heart of Texas

Verenigde Staten, Kimble County

We hebben helaas maar één nacht aan de South Llano River. De omgeving nodigt uit tot verdere verkenning maar helaas. Vandaag gaan we eerst naar hartje Texas. De stad Brady verwijst naar zichzelf als "The Heart of Texas", omdat het de dichtstbijzijnde stad is naar het geografische centrum van de staat, ongeveer 25 kilometer ten noordoosten van Brady.
Toen de eerste pioniers zich in de jaren 1870 hier vestigde, werd de gemeenschap Brady City genoemd naar Brady Creek, die door de stad loopt. Noemenswaardig is het stenen gerechtsgebouw dat werd gebouwd in 1900, en in 2009 geheel is gerenoveerd. Toen de Fort Worth en de Rio Grande Railway in 1903 aankwamen, werd Brady het belangrijkste verzendpunt voor Centraal-Texas.

Wij beperken ons bezoek tot een rondgang om het Courthouse en enkele winkels aan het centrale plein aan Main Street en Commerce Street. Uiteraard met een foto bij het Heart of Texas, waar Trudie sinds de kinderjaren al herinneringen aan heeft door de gelijknamige hit in de jaren 40 en daarna van zoveel sterren als Perry Como, Bing Crosby, Ray Charles, Duane Eddy, George Strait e.v.a. Het lied is verworden tot het de facto volkslied van de staat Texas.

Na hier ook een hapje te hebben gegeten gaan we verder naar het volgende State Park voor de komende twee nachten, Lake Brownwood State Park. Een rit van zo'n 100 kilometer naar het noorden.
Als we het park binnenrijden zien we overal de wilde kalkoenen lopen. Parmantig draven ze de bosjes in als we naderen. We hebben een heel mooie plek met uitzicht op het meer en de ondergaande zon. We maken weer snel een kampvuur en genieten van de pracht die Moeder Aarde ons hier aanbied.