Dag 11: De Black Hills: Bear Country USA

Verenigde Staten, Interior

Ten zuiden van de Badlands langs rijden we richting Rapid City. Daar staat Bear Country USA op de agenda. Vanuit het de camper gaan we op safaritocht door het park met zwarte beren, elanden, bergleeuwen, buffels, rendieren en andere dieren in hun natuurlijke omgeving. Een tocht van 3 mijl voert he door het landschap en vooral de beren zijn prima te bewonderen.
Na deze tocht in het park nog een korte wandeling door de regen waar we kleinere dieren (lynx) en de grizzlybeer kunnen zien.

In de middag rijden we naar Custer State Park. Eerst voor een rondje over Custer State Park Wildlife Loop Road. De Wildlife Loop Road is 18 mijl lang en voert door open graslanden en met dennen gespikkelde heuvels. Er zijn bizons, pronghorn, whitetail en muilezelherten, elanden, coyotes, burros, prairiehonden, adelaars, haviken en een verscheidenheid aan andere vogels te zien. De coyotes en elanden hebben we niet gezien, maar wel alle overige dieren. Een fantastische rit.

Aan het eind van de Wildlife Loop Road is direct onze campground, de Blue Bell Camping. Weinig faciliteiten, dry camping, maar wel op een unieke locatie. Voor het diner stappen we deze avond de Blue Bell Lodge in.