Dag 20: Conway Police en Nederlands consulaat

Verenigde Staten, Myrtle Beach

Na opstaan staat alles in teken van contact opnemen met het Nederlands consulaat in verband met de gestolen paspoorten. Gelukkig is er recent een kantoor in Atlanta geopend en lijkt het erop dat we niet naar Washington of Miami behoeven te rijden. Hoe loopt de ochtend:

07:50 uur 1-877-dutchhelp gebeld, maar ze gaan pas om 7 uur CET open en wij zitten in de EST zone.
08:05 uur 1-877-dutchhelp gebeld, maar ze verwijzen toch naar een ander telefoonnummer in Atlanta
08:10 uur uur het opgegeven nummer in Atlanta gebeld, maar ze gaan pas om 10 uur open!
10:00 uur eindelijk iemand aan de lijn. Heel vriendelijk en begripvol geholpen en we moeten de volgende dag om 12 uur langskomen. Dat is nog een afstand van ruim 600 km, maar in 2 dagen is dat prima te doen.

Nog even naar huis gebeld en weer een update van de situatie gegeven. Vervelend genoeg is Wendy op dat moment ook nog eens niet lekker, het Noorbeek syndroom.

We rijden nu direct weg en gaan naar het Police Station in Conway. Hier moeten we immers het politie rapport ophalen wat nodig is voor de paspoorten, maar later ook voor de verzekering. De eerste agent die ons hielp was te besodemietert om iets te doen. Het was net zo’n ongeïnteresseerd figuur als de agent die zaterdag het proces verbaal op had gemaakt. Maar goed, na enige tijd krijgen we dan toch het rapport mee en we vertrekken richting Atlanta. Snel over de Interstate 20 (Highway 20 Ride :-)) naar het westen en informeren bij het Georgia Info center naar een beschikbare RV site zo’n 100 km van Atlanta. Zo komen we terecht in het toch wel heel fraaie Hard Labor Creek State Park, zo’n 5 mijl van de Interstate.

Op deze plek heerst rust en stilte en is er zelfs geen telefonisch bereik. Een avond van retraite en bezinning.