Dag 22: Skyline Drive in Shenandoah National Park

Verenigde Staten, Montebello

Het is nog steeds behoorlijk koud als we vertrekken, maar de zon schijnt in ieder geval. We gaan vandaag het laatste stuk van de Blue Ridge Parkway afleggen en vervolgen onze tocht door de Appalachians over de Skyline Drive in het Shenandoah National Park.
Als we net op de Skyline drive zitten komen we direct de eerste prachtige outlooks tegen. Onze eerste stop is die waar we prachtig uitzicht over het park en Charlotsville Reservoir hebben richting Charlotsville.

We rjden door en besluiten een wandeling te maken over de Blackrock Summit trail. De rotsen van Blackrock vormden in oude tijden de zeebodem van de Iapetus-oceaan, dat door het Appalachische gebergte leidt. Geologische krachten veranderden de zeebodem in massief kwartsiet. De lagen zand en kwartsiet op de rotsen zijn te zien. Blackrock is aan het veranderen. Wat eens een klif was wordt steeds meer een talus helling, een rivier van bewegende rots. Water, ijs en wortels breken de rotsen in zelfs kleinere stukken die naar beneden glijden. Uiteindelijk zullen op de rotsen planten kunnen groeien en Blackrock zal eruit zien als andere beboste bergen.

Na de wandeling rijden we nog een klein stukje door en stoppen voor de lunchstop bij Doyles River Overlook. Een prachtige plek waar de herten nog even langskomen.
Na de stop is het nog zo'n 50 kilometer naar de Big Meadows Campground. Een tocht waarbij het uitzicht continue overweldigend is.