Dag 9: Nashville en de Music Valley

Verenigde Staten, Nashville

In Nashville zitten we in de Central Time zone en is de klok weer een uur verzet. Toch merk je dat aan tijden van opstaan. We gaan eerst eens bekijken hoe we de komende dagen gaan invullen. Er is zoveel te doen. Bij Greyline tours informeren we eerst naar de mogelijkheden. En die zijn er legio. We hebben vermoedelijk nog extra dagen hier nodig. Diverse combi arrangementen zijn bij Greyline mogelijk en uiteindelijk hakken we de knoop en kiezen er een.

We rijden via de Music Valley Drive naar Opry Mills. We lopen eerst even door het Gaylord Opryland Resort & Convention Center welk, net als de hotels in Las Vegas, gigantisch is. Met waterstroompjes, bootjes en watervallen. Het is het hotel waar de artiesten van de Grand Ole Opry vaak overnachten. Na de shopping mall (aardig, maar we zijn geen shoppers) brengen we een bezoek aan het Opry Museum. Dit museum staat vol met unieke artefacten uit de geschiedenis van de Grand Ole Opry en enkele van de beroemdste sterren.
Er zijn exposities en displays uit de begintijd van de Opry. Legenden als Minnie Pearl, Patsy Cline, Marty Robbins, Jimmy Dickens en Tex Ritter behoren tot de vele met tentoongestelde voorwerpen, waaronder prijzen, kostuums en meer. Zelfs de raceauto’s van Marty Robbins. In het museum is ook een replica van Tootsies (hét muziekcafé aan Broadway) en laat zien hoe het er in zijn vroege dagen uitzag.

Na het museum bij het Mekka van de Country Muziek tickets gekocht voor de voorstelling op zaterdagavond. Wauw!

Met de shuttle bus nog even een rondje om de stad gereden en dan weer terug naar de campground om nog even van de zon te genieten en onze voeten rust te geven.

Om 6 uur vertrekt de shuttlebus voor het avondprogramma. Wij zijn de eerste die instappen en driver Jerry weet later iedereen goed te vermaken. Zodra hij weet dat we uit NL komen en aan country dansen doen zijn worden we aangekondigd als het “couple of the world champions linedancing from Holland”. Na een korte rondtour worden we afgezet bij de Legends aan Broadway. We struinen eerst even rond alvorens we wat gaan eten op het dakterras van Rippy’s Bar & Grill. Het is erg druk, maar hier vandaan hebben we mooi uitzicht op de – met neonlichten versierde – Broadway.
Na het diner weer even slenteren downtown en wat drinken bjj de Cadillac Ranch, later met nieuwe eigenaren – en zonder de Cadillac – omgedoopt tot de Tequila Cowboy. Genieten van een drankje onder de klanken van heel goede live music,
Later hetzelfde gedaan bij de verder op Broadway gelegen Nashville Crossroads Bar. Ook hier weer de artiesten die elk uur worden afgelost door een volgende gelukszoeker. Tot slot van de avond nemen we nog even een kijkje bij the Legends Bar. Ook hier weer nieuwe country artiesten die toch allemaal verdomd goed zijn.

Aan het eind van de avond komt Jerry ons weer ophalen en ons af bij de deur van de camper. Eerste klas service.
Moe maar voldaan is het tijd om te gaan slapen.