Dag 14: Little River Trail en Moederdag

Verenigde Staten, Sevier County

Het is lekker weer en een mooie Moederdag. Na het ontbijt eerst de wat kortere Nature trail gelopen die naast onze site start. Lekker door bossen en langs kleine stromen. Daarna van de zon genoten. In de directe nabijheid zijn zeer veel grote en mooi getekende vlinders te vinden die zich tegoed doen aan de mineralen uit de grond.
De Little River Trail is een heel licht stijgend pad dat parallel loopt aan de rivier met dezelfde naam. De Little River is een prachtige cascade stroom met grote keien en diverse kleine watervallen. De bronnen van de Little River liggen langs de noordelijke hellingen van Clingmans Dome. Van de hoogste berg in de Smokies stroomt de rivier 60 mijl om de Tennessee River in de buurt van Alcoa te bereiken. De rivier heeft de hoogste mate van bescherming. Het uitzonderlijk schone water van de Little River ondersteunt een breed scala aan waterleven, inclusief de oostelijke hellbender, een reusachtige salamander die meer dan twee meter lang kan meten. Helaas zien we die niet, maar het is prachtig om langs deze woeste rivier te lopen.
Aan het eind van de middag op naar Pigeon Forge. Eerst naar de Mac om weer van alles op de hoogte te zijn en daarna eten. Helaas bestaat Tony Roma niet meer en werd het de Old Country Store Cracker Barrel. Wel heerlijke meatloaf en campfire chicken. Daarna de dag afsluiten bij de show van Country Tonite. Een heel leuke countryvoorstelling.

Heerlijk zo om na de voorstelling direct weer je “huis” in te stappen, We rijden rustig terug richting Elkomt als we onderweg een bruine beer tegen komen, Spannend!!