Dag 8: De San Antonio Missie

Verenigde Staten, Ottine

We zijn weer bijtijds wakker voor een nieuwe mooie dag en als we naar buiten kijken worden we direct verrast door diverse herten die daar op zoek zijn naar voedsel. Een mooi plaatje om vanaf de ontbijttafel naar te kijken.
Vandaag maar een rit van zo'n 100 kilometer naar San Antonio, waar we veel op het programma hebben staan. Als eerste rijden we naar het San Antonio Missions National Historical Park en bezoeken daar de eerste vier (van in totaal vijf) missieposten. Het is een nationaal historisch park de posten die werden opgericht door katholieke religieuze ordes om het christendom onder de plaatselijke inboorlingen te verspreiden. Deze missies maakten deel uit van een kolonisatiesysteem dat zich uitstrekte over het Spaanse zuidwesten in de 17e, 18e en 19e eeuw.
In geografische volgorde vanuit het noorden naar het zuiden zijn de missies als volgt: Mission Concepción, Mission San Jose, Mission San Juan en Mission Espada. Het Espada-aquaduct, ook onderdeel van het park, ligt ten oosten van Mission San Juan, aan de overkant van de rivier. De vijfde (en bekendste) missie in San Antonio, de Alamo, bezoeken we later die dag.
Twee jaar na ons bezoek, op 5 juli 2015, werd het Nationaal Historisch Park San Antonio Missions samen met de Alamo-missie in San Antonio aangewezen als UNESCO-werelderfgoed.

Na het bezoek aan de Mission posts gaan rijden we naar ons overnachtingadres, de San Antonio/Alamo KOA.