Dag 29: Borås djurpark, een mooie dierentuin

Zweden, Mjöbäck

Na een korte oefening basketbal 🏀 voor de stuga gaan we naar het 50 km noordelijker gelegen Borås voor een bezoek aan de plaatselijke dierentuin 🦒 🦓 🦔, Borås djurpark. En het blijkt een verrassend mooi park te zijn. Veel ruimte voor de dieren en toch alles goed kunnen zien. Een beetje ingericht als Emmen met een aparte savanne, apart roofdierengebied 🦁 etc.
Vooral het verblijf van de beren is mooi tegen de heuvel en een groot watergebied voor ze. En ze genoten van hun verblijf want ze waren een doorlopende show aan het geven met kleintje beer 🐻 in de hoofdrol. Vader duwde hem het water in zodat hij goed zou leren zwemmen. Enig om te zien.
Eind van de middag gingen we nog even de stad Borås in om een leuk eettentje te vinden nabij het water van de Viskan. Heerlijk gekookte mosselen 🥘 gegeten.

Dan nog even door naar de tip die Peter - de moteleigenaar - ons gaf: de carshow in Fritsla, een klein gehucht tussen Borås en ons verblijf. Zo’n 200 auto’s bij elkaar, van de oudste uit de jaren 40, veel Mustangs🏎️, Saab, Chevy’s, Chrysler en zelfs een DeSoto. En niet te vergeten Peter met zijn Ford Lincoln .

Ook na deze dag zijn onze voeten weer versleten en zijn we blij weer in ons tijdelijke huis neer te ploffen, alhoewel …….. de zon schijnt en het is tegen de 20 graden. We maken nu maar even gebruik van onze loungebank in de tuin.

Weer: Een enkele bui, maar vooral in de middag en avond, zonnige 🌞 perioden. Temperatuur vandaag rond 20 graden.