Dag 3: De Niagara Falls

Verenigde Staten, Youngstown

Onze campground ligt vlakbij Lake Ontario. We hebben daar een prachtige plek en genieten van de eerste dag in deze camper. Vandaag rondlopen nabij de Niagara Falls. De weg er naar toe loopt langs de Niagara River voordat deze in Lake Ontario uit komt. Bij de watervallen lopen we later van de Rainbow Bridhe naar Goat Island langs de rivier en in de tuinen. Een prachtig schouwspel van deze machtige watervallen en de gelijknamige rivier.
De Niagarawatervallen behoren tot de grootste en bekendste watervallen ter wereld. De waterval bestaat uit drie delen: de Horseshoe Falls, de American Falls en de Bridal Veil Falls. Ze liggen op de grens tussen de Verenigde Staten en Canada tussen de gelijknamige steden Niagara Falls in de Amerikaanse staat New York en Niagara Falls in de Canadese provincie Ontario. De steden zijn verbonden door de Rainbow Bridge, een brug over de rivier de Niagara, beneden de watervallen.
Het verval van de watervallen is niet groot, gemiddeld 60 meter totaal, maar de breedte en de hoeveelheid water die de Niagarawatervallen passeert, maken ze tot een spektakel. Aan de Amerikaanse kant is het mogelijk vlak bij het water te staan dat over de rand naar beneden valt. Vanaf de Canadese kant zijn niet alleen de American Falls maar ook de Horseshoe Falls te bewonderen. De watervallen zijn vanaf het water van dichtbij te bekijken aan boord van de toeristenrondvaartboten Maid of the Mist en Hornblower. Dat laatste hebben we niet gedaan aangezien niet alle apparatuur waterdicht is.