Dag 23: Bye bye, Appalachian Mountains

Verenigde Staten, Stanley

Vandaag een in-between tour. We gaan vanuit het Shenandoah National Park door de dichte mist en verlaten de Appalachian Mountains. En dat zal zeker een weersverbetering betekenen. Dat is ook nodig. het is niet prettig rijden in de mist en regen op deze bochtige wegen. Als de regen eenmaal wat minder wordt geeft het wel heel fraaie beelden van de lage bewolking in de bergen.

We vervolgen onze weg en dalen verder af en verlaten Virginia en trekken Pennsylvania in. Het weer is nog niet top, maar droog en de temperatuur is wat beter. In Gettysburg zoeken we een campground. Alhoewel het een hiostorische plaats is besluiiten we het vandaag verder rustig aan te doen en ons voor te bereiden op een hapje en drankje bij het kampvuur.

Eerst wat hout sprokkelen op de campground, er is genoeg, al zijn sommige takken te nat. Als het kampvuur eenmaal brand gooien we de folders van Blue Ridge Parkway en Shenandoah National Park op het vuur. Die hebben we niet meer nodig.

Even later zien we rond ons heen zwermen van vuurvliegjes, een heel aparte gewaarwording. Helaas zijn daar geen foto's van te maken.

Nog even de route voor morgen plannen en er zit weer een dag op.