Dag 25: Aspen Colorado

Verenigde Staten, Garfield County

We vertrekken in de ochtend over de schitterende Interstate 70 vanaf het state park in Fruita en nemen na ruim 150 km de afslag naar Aspen. Op de radio is de America Country top 20 bezig en genieten we weer van o.a. de - voor ons - beste song van dit jaar, God’s Country van Blake Shelton (luister en kijk op https://youtu.be/ZEWGyyLiqY4 )

We reizen vandaag naar het Davos van de USA (niet geheel toevallig ook de zusterstad, net als Garmisch Partenkirschen). Het weer is de hele ochtend zonnig tot we klimmen naar het op bijna 2500 meter hoogte gelegen ski-oord. Toch blijft het op een enkele spetter na droog en is het een aangename temperatuur.
Als eerste gaan we naar de John Denver Sanctuary. Als country fans voor ons een must. In het Rio Grande park in Aspen is langs de Roaring Fork River een deel ingericht als herinnering aan de helaas veel te vroeg omgekomen zanger/songwriter. Grote gegraveerde landschapsrotsen sieren het park en op de grotere staat telkens een tekst van één van zijn bekende songs. Op andere spreuken van John Denver zelf, alsook van grote namen als Leonardo da Vinci en John Muir. Een heel mooi eerbetoon en een mooie plek om rond te dwalen.

We wandelen verder rond in de stad, die met alle terrasjes heel Europees aandoet. De bedoeling was om met de Silver Queen Gondola de 3300 meter hoge Aspen mountain op te gaan waar nog volop wordt geskied. Het is echter al te laat geworden daar een uur later reeds de laatste gondel bergafwaarts gaat. We verkennen de stad verder en vermaken ons in deze aangemname sfeer waar bij 20 graden de ski’s en snowboards vreemd aandoen.

Aan het eind van de dag rijden we naar Gateway RV park in Carbondale voor en campsite en voor een etentje bij de plaatselijke Mexicaan.

Weer: In de ochtend zonnig en in de middag bewolkt met een enkele spetter. Temperatuur rond de 20 graden.
Afstand gereden: 290 km, totaal 4832 km

Ik volg jullie nu al een tijdje. Wat een schitterende reis maken jullie. Vorig jaar ook in Colorado geweest, één van onze favoriete staten. Have fun😎