Dag 20: Natural Bridge in Virginia

Verenigde Staten, Eagle Rock

De campsite en het George Washington and Jefferson National Forest zien er vandaag een stuk vrolijker uit in de zon dan de avond ervoor in het holst van de nacht. We gaan vandaag een klein stukje verder naar Natural Bridge, waar we het State Park bezoeken.

Natural Bridge is een geologische vorming in Rockbridge County, Virginia, bestaande uit een natuurlijke boog van 215 meter hoog (66 m) met een lengte van 27 meter. Het is gelegen in een kloof die ontstaan door de Cedar Creek, een kleine zijrivier van de James River. Het uit horizontale kalksteenlagen bestaande boog van de Natural Bridge zijn de overblijfselen van het dak van een grot of tunnel waardoor de Cedar Creek ooit stroomde. Het is een fraai park wat naar de brug en langs de Cedar Creek loopt. We maken daar een mooie hike tot aan de waterval en terug.
In de middag gaan we naar onze campground, ditmaal de de plaatselijke KOA. We zijn op tijd want het begint weer te regenen. Gelukkig gaat het niet te lang door.

Tegen de avond gaan we voor het diner naar het jaren 50 restaurant, de Pink Cadillac Diner. Een heel fraai road restaurant welke niet zou miisstaan aan Route 66. Voordat we voor de avondtour naar Natural Bridge teruggaan nog even rondgereden in de heuvels rond Lexington en Naturalis Bridge.

Het color and sound drama in Naturalis Bridge valt toch wel wat tegen. Eigenlijk hebben we het na 5 minuten wel gezien, en zijn na 15 minuten dan ook weg. Het is ook flink koud geworden en rijden in 5 min terug naar de KOA waar we ons installeren voor de nacht.