Dag 17: Terug naar Tirol

Oostenrijk, Unterberg

Vandaag om kwart over 8 vertrokken vanuit het appartement waarbij de eigenaar Trudie nog een pot Oostenrijkse honing mee had gegeven, een leuk gebaar. Met een stralend blauwe lucht en een temperatuur van slechts 15 graden gingen we de bergen in, naar de voet van de Kaiserburg, op bijna 1000 meter hoogte. Onze jassen gaan mee, want we gaan naar 2000 meter met de Kaiserburgbaan. Een gondellift die voor 50% gebruikt lijkt te worden door mountain bikers, zoveel fietsen gaan er mee omhoog. Naast vlakke stukken kent de lift ook een aantal zeer steile stukken welke prachtig uitzicht geven over het dal.
Aan de top eerst even een kop koffie genomen (tegen woekerprijzen) en dan even de voeten in beweging gezet. Met een paar kleine wandelingen zien we de verbrandde kcal in de bergen snel oplopen. Uiteraard is de top van de Kaiserburg een leuke foto waard.

Tegen 12 uur gaan we weer naar beneden en zetten de tocht voort richting Nockeralmstrasse, een 34 km lange Alpenstrasse. Het is een door de UNESCO beschermt ecologisch gebied met veel divers flora en fauna. Wij houden hier diverse stops voor lunch, wandelen en de uitzichten bewonderen. Bij de korte wandeling rond de fraaie Windebensee komen we nog een zwarte slang tegen. Niet te groot, maar lijkt wel aggressief als je in de buurt komt. Bij nazoeken blijkt het een zwarte adder te zijn. Snel door.... Een fraai uitzichtspunt, wat ook wel een verzamelpunt voor motorbikes lijkt te zijn, is het hoogste punt van de weg, de Eisentalhöhe op 2042 meter.

Om 3 uur wordt het tijd om richting Tirol te gaan, we moeten immers ook nog wat boodschappen doen. Via de de autobahn en de Tauerntunnel naar het noorden en dan verder over de Bundesstraassen via St. Johann im Pinzgau (even gestopt bij de Lidl), Zell am See, Mittersill en Gerlos door naar Aschau in het Zillertal. Het is half zeven als we daar aankomen.

Wat een prachtig appartement hebben we daar. Groot, lekkere bank, prachtig balkon met uitzicht op de Alpen. Dit wordt nog een mooi weekje.