Dag 10: Naar de Blue Ridge Mountains

Verenigde Staten, Clarksville

Vandaag de oversteek naar de Blue Ridge Mountains. Het is zonnig maar fris. Via Hwy 58 rijden we naar het oosten en net voorbij South Boston ineens een klap. Een trucker vond het nodig om onze spiegel eraf te rijden. Volgens hem gingen wij naar links, maar de weg was simpel te smal om met een grote truck te passeren. Zijn woord echter tegen ons woord dus we moesten het maar vergeten. Gelukkig zou de Cruise America dealer er later ook geen punt van maken.
We vervolgen onze weg en bij het plaatsje met de fraaie naam Meadows of Dan gaan we de Blue Ridge Parkway. Het is genieten van de mooie omgeving.
Onze route gaat over de Parkway naar het zuiden, maar we gaan eerst nog een klein stukje naar het noorden, naar de Mabry Mill.
Mabry Mill is een watermolen gelegen aan de Blue Ridge Parkway in Floyd County, Virginia. Het is, voornamelijk door het schilderachtige tafereel van de molen zelf, een toeristische attractie. Een korte wandeling rond de molen verbindt historische tentoonstellingen over het leven in landelijke Virginia.
Na dit bezoek rijden we de Blue Ridge Parkway naar het zuiden op zoek naar een campground. We hadden de Doughton Recreation Area in de planning, maar deze blijkt gesloten! Dan maar doorrijden. Gelukkig vinden we 6 mijl verder een plekje op Millers campground in Laurel Springs.
We hebben daar een fantastische plek met fraai uitzicht voor slechts 19 dollar. Onder indruk van de mooie omgeving stap ik ongelukkig de camper uit en val met een beschadiging van mijn nieuwe Nikon D7200 tot gevolg. Gelukkig zijn de essentiële onderdelen en de lens nog intact zodat we het niet zonder fototoestel moeten stellen.