Dag 2: We hit the Road

Verenigde Staten, Denver

Vandaag door het tijdsverschil uiteraard vroeg wakker. Voor zes uur zijn we er dan ook uit. Lekker rustig aan en daarna ontbijt in het hotel. Voor Amerikaanse maatstaven niet slecht.

Daarna gaan we een wandeling in de omgeving maken. Het is niet de meest boeiende omgeving, maar we zie de besneeuwde toppen van de Rocky Mountain in de verte en komen nog wat wild tegen... een tiental konijnen en twee herten.

Daarna nog even naar de kamer en dan met de Uber naar de camper dealer in Denver. We hebben de C30 van Cruise America. Welk dat is kun je zien in de video op https://youtu.be/cU6078L8wOo

Dit keer is het voor ons een lustrum, de 15e keer dat we een roadtrip per camper maken. We hebben er dus wat ervaring mee. De reden waarom ik dit nu meldt is de ervaring die we hier bij Cruise America in Denver krijgen. Nog nooit zo’n slecht gehumeurde ontvangst gehad met een camper die zowel van binnen als van buiten niet was gereinigd. Door de vliegen op het raam was niet eens te zien of er nu wel of geen barsten in het raam zaten. Nadat men met tegenzin de camper alsnog had gewassen, bleken nog de nodige zaken mis. Een deur die niet sluit, een afdekplaat in de bagageruimte die met bruut geweld was verbogen en niet meer afsloot en zo waren er nog wat zaken. Met de nodige vertraging gaan we dan op weg en bedenken ons dan dat de nodige zaken als extra batterij, toiletpapier, etc. ook niet waren meegegaan, zoals de inventaris wel voorschrijft. Later op de dag zal ook nog blijken dat de aanrechtkraan behoorlijk lekt en is de inventaris niet helemaal compleet. Op Google kan je al veel negatieve recensies zien over deze Cruise America dealer en we hebben zomaar het voorgevoel dat daar binnenkort nog minstens een zal bijkomen.

Heel verhaal dus, maar goed, we laten onze pret niet bederven en zijn dan ook lekker op weg naar ons eerste kampeeradres, Cheyenne Mountain State Park in Colorado Springs. Een rit van ruim 100 km naar het zuiden. We gaan daar op onze plek eerst eens alles uitpakken en de boel in orde brengen. De plek zelf is fantastisch gelegen tegen de berg met fraai uitzicht over Colorado Springs en omgeving.
Daarna richting de Walmart, we hebben immers nog helemaal niets, buiten een flesje water zelfs geen drinken. Aangezien het inmiddels tegen 6 uur is eerst maar wat eten en dan de nodige tijd in de Walmart doorgebracht. De komende dagen kunnen we daar weer mee vooruit. Het is al aardig laat geworden als we terug zijn op het State Park. Tijd om even te chillen.

Weer: Blauwe hemel met een enkel wolkje, lichte wind en temperatuur rond 20 graden.
Afstand gereden: 150. Totaal nu 150 km.

Goeden dag . Wat een gedoe met de camper , maar jullie reis kan beginnen . Nu lees ik dat je in Denver de Camper hebt gehaald en vertrekt naar het zuiden naar cheyenne maar moet dat niet het noorden zijn ?

Paulien 2019-05-05 07:20:28

Hallo Paulien, Cheyenne Mountain State Park ligt niet bij de plaats Cheyenne, maar bij Colorado Springs ten zuiden van Denver