Via de Schwarze Mann naar de Eifel Zoo

Duitsland, Stadtkyll

We beginnen weer met een blauwe lucht, maar nog wel steeds goed koud. Zo'n 5 graden in de ochtenduren. Dus eerst maar lekker rustig koffie in de bungalow alvorens op pad te gaan. We rijden eerst naar de op 15 kilometer gelegen Schwarzer Mann. Met zijn 697,3 m de hoogste heuvel in de Schneifel in Rijnland-Palts (Duitsland) en de derde hoogste van het Eifelgebergte. Deze heuvel bevindt zich in het westen van de Eifel, dicht tegen de Belgische grens in het Natuurpark Hoge Venen-Eifel tussen Prüm en Bleialf. Zowel de Schneifel alsook de Schwarzer Mann zijn overwegend met sparren begroeid. Men kan hier nog zeldzame planten- en diersoorten aantreffen (bv. de Europese wilde kat). Hier maken we een korte wandeling van een uurtje. Nabij het blokhut café was nog een lokale antiekmarkt aan de gang waar we nog even over heen gingen. Een echt heel oubollig gebeuren....
Kijk voor een impressie van onze wandeling op https://www.relive.cc/view/vdOR418r4Kq

Om ook echt wat dieren te zien gaan we na de wandeling door naar de Eifel Zoo. Genesteld in het bos- en berglandschap van de Eifel, beplant met zeldzame, zelfs tropische bomen, hebben we de dieren van dichtbij ervaren. Van kleine inwoners, zoals schattige konijnen en dingo's (!) tot de wisenten en leeuwen, ze zijn bijna allen op "ooghoogte" te ervaren! Zo'n 60 diersoorten van het noordelijk halfrond en Australië, in totaal zo'n 400 dieren, leven hier op 30 hectare. Kortom een heel mooi park waar we de hele middag doorbrengen.

Om 5 uur gaan we terug, maar niet voordat we in Prüm nog even naar de REWE voor voor de boodschappen gaan. Tegen half zeven zijn we weer thuis en gaan er een rustige avond van maken. Voorbereiden op de feestdag van morgen.