Dag 17: Asheville en Charlotte

Verenigde Staten, Candler

Vandaag in het teken van de schoonste en gelukkigste stad van de VS, Asheville in North Carolina. Het ligt in de Appalachian Mountains en de Blue Ridge Parkway doorkruist de stad.

We rijden ’s morgens direct naar de Tourist Information. De plek waar in die tijd ook een beer is gesignaleerd. Vanaf hier nemen we de hop on – hop off trolley. Zo kunnen we in eigen tempo de stad verkennen en toch overal zonder teveel moeite komen. De tour gaat eerst door de elitewijken van Asheville (en daar zijn er een hoop van) alvorens richting downtown te rijden. Daar nemen we verder de benenwagen en lopen wat rond. De lunch kunnen we op een terras in het centrum nuttigen. Ondanks een paar muzikanten in de stad ben je in Asheville toch snel uitgekeken. We stappen weer op de trolley en rijden door het River Art district en Biltmore Village weer terug naar de Tourist Information.

We moeten nog ruim 200 km afleggen, dus in de middag gaan we de I-40 weer op naar het oosten. We staan daar echter behoorlijk in de file door wegwerkzaamheden en ongelukken. Tot overmaat van ramp gaat het ook weer regenen.

Inmiddels is het zo laat geworden dat we eerst bij een van de Cracker Barrels stoppen voor de avond maaltijd.

Het is dan ook al donker en na acht uur als we onze campground bereiken. Een veld met Full Hook-up sites aangrenzend aan de benzinepomp en een drukke doorgangsweg. Inchecken moeten we zelfs aan de balie van het pompstation.
Gelukkig staan we niet te dicht bij de weg en hebben we van dat verkeer niet echt last. Het geeft alleen geen veilig gevoel. Het is de maand van Halloween, en rijden op deze campground ’s avonds boerenkarren rond waar de kinderen op kunnen verkleed in hun Halloween kleding. Best leuk, maar het is een zwoele avond, dus we zitten nog even met een bakkie voor de camper. Na 25 rondes zijn we de stoet dan ook wel een beetje zat en mogen ze best stoppen. Uiteindelijk hebben we verder toch een rustige avond. Door het late uur geen zin meer om de foto’s veilig te stellen op de PC en daar zouden we spijt van krijgen. Wellicht ook de reden dat op deze page geen verder foto’s van Asheville staan.