Dag 8: Indian Pueblo’s en Albuquerque’s Old Town

Verenigde Staten, Bernalillo County

Vandaag een dagje Albuquerque. Het weer is niet best als we van de campground vertrekken, rond de 12 graden en motregen. Echter snel begint de zon te schijnen en loopt de temperatuur op. Onze eerste stop is het Indian Pueblo Cultural Center. Een museum opgezet door de 19 Pueblo’s in New Mexico met als doel de cultuur van de Pueblo bevolking te waarborgen en bezoekers hierover te informeren.
Een heel gaaf museum met veel foto’s vanaf 1920 tot heden, gebruiksartikelen, schilderijen, kunstvoorwerpen en veel andere zaken. Veel interactieve voorstellingen en uiteraard de nodige verkoop in de museumshop en een paar stalletjes op de binnenplaats. Hier, rond de binnenplaats, zijn diverse muurschilderingen, gemaakt door de Pueblo’s zelf, met voorstellingen uit hun cultuur. Interessant is ook het verhaal te lezen over het ontstaan van de vlag van New Mexico met de Zia-zon.
Al met al vinden we het een heel mooi museum en zijn er een paar uurtjes mee bezig.

We gaan met de camper naar de Old Town van Albuquerque, echter daar kunnen we onmogelijk onze camper in de buurt kwijt. We besluiten terug te rijden naar het Indian Pueblo Center en van daar een Uber te nemen naar de Old Town. Vermoedelijk was het parkeertarief bij de Old Town hoger dan de kosten van het Uber ritje, 6 dollar.

Het is nu tijd voor een goede lunch en Google stuurt ons naar de Backstreet Grill. En inderdaad, een aanrader voor ieder. Het is heerlijk zonnig geworden en we nuttigen onze maaltijd op het terras, waar plots de bus van Breaking Bad komt voorrijden.
Je kan hier met de RV tour van Breaking Bad naar alle bekende plekken uit de serie. Overigens kan je Walter White overal in de Old Town vinden, op T-Shirts, mokken, sleutelhangers, etc. We worden gevraagd of we mee willen, maar gezegd hebbend dat we in NL genoeg drugs hebben krijgen we ieder nog een zakje Crystal Meth mee (net echt).

De rest van de middag besteden we aan de vele shops, bouwwerken en terrassen van de Old Town. Zonder het in de gaten te hebben vliegt de tijd voorbij. De lucht gaat ook betrekken en onze voeten beginnen rust te vragen. Met de Uber weer naar de camper en dan terug naar de Campground. Daar met de benen languit en eens rustig bekijken waar we morgen heen zullen gaan.

Weer: Zonnige dag met in de namiddag steeds meer bewolking en tempertuur rond 19 graden. Aan het eind harde regen en stevige hagelbui.
Afstand gereden: 66 km, totaal nu 1475 km.