Dag 7: Weg van de Golf

Verenigde Staten, Galveston

Vandaag gaan we Galveston Island en de Golf van Mexico achter ons laten. Via de Bluewater Highway rijden we over de schiereilanden en langs de Golfkust richting Freeport. Voordat we daar zijn eerst nog even met de camper het strand op voor een bakkie koffie. Vandaar gaan we de binnenland in naar het noordwesten. Het plan is om te overnachten in Palmetto State Park. We hebben niets gereserveerd maar dat mag in november geen probleem zijn. Helaas, in Texas dus wel. Daar zijn alle snowbirds en pensionadas aan het overwinteren.

We komen dus bij het park en : No sites avaialable. We worden doorverwezen naar Texas Elk Camps op een paar honderd meter. Wellicht maken we daar kans. Texas Elks Camp biedt armere en pleegkinderen de mogelijkheid om nieuwe dingen te proberen, nieuwe vrienden te ontmoeten en herinneringen te maken die een leven lang meegaan. Zij kamperen hier op Pollards RV Park en worden aangemoedigd om hun eigen beslissingen te nemen, onafhankelijker te worden en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Aangezien er nu geen kamp is vinden de beheerders het prima dat wij er een nachtje overblijven. We zijn de enige gasten op het terrein. Aangezien het terrein direct aan de openbare weg ligt heeft het zo alleen niet direct een gevoel van veiligheid, maar we zitten ver van de bewoonde wereld vandaan. Later komen er nog wat ongenode gasten op vier poten langs.