Dag 3: Eifel Zoo

Duitsland, Hellenthal

Vandaag een wat rustiger dag. Even uitslapen en dan na het ontbijt rustig aan de koffie. Na de koffie vertrekken we over de bochtige Eifel wegen naar de Eifel Zoo.
De Eifel Zoo is een particuliere dierentuin in Lünebach, een plaats in de deelstaat Rijnland-Palts. Het 30 hectare grote terrein is de thuisbasis van ongeveer 400 dieren.en wordt doorkruist door de Bierbach, een zijrivier van de Prüm rivier. Als gevolg van een storm werd het laaggelegen deel van de dierentuin op 1 juni 2018 overstroomd door de Bierbach. Daarbij ontsnapte de laatst overgebleven gekraagde beer, Mike, uit zijn verblijf. Hij werd neergeschoten.
De dierentuin is niet groot maar heeft wel bijzondere dieren zoals de New Guinea singing dog en de albino kangoeroe.
In de middag werden de leeuwen gevoerd, daar zit een zeer grote leeuw bij en Ayoub heeft daar leuke foto's gemaakt terwijl Aya zich het meest vermaakte met de konijnen en de cavia's.
Al was het park dan niet groot, we vermaakten ons er toch van 12:30 tot sluitingstijd (5 uur).

Op de terugweg naar het huisje reden we eerst voor ons diner naar het plaatsje Prüm. De auto neergezet en na nog geen honderd meter vonden we al een geschikte plek, Ristorante-Pizzeria La Perla. Een gezellig, lekker en goedkoop restaurant, waar we gezellig hebben gezeten. Na de pizza nog lekker onszelf verwend met een ijscoupe.

Het is daarna nog 20 minuten naar ons huisje rijden waarna we ons weer aan de spelletjes overgeven. Voor we het weten is er weer een heerlijke dag voorbij. Morgen weer terug naar huis.