Dag 9: Wandelen in het Inntal

Oostenrijk, Weisland

Vandaag een relatief rustige dag gehouden, al valt dat altijd weer tegen :-) Vanmorgen eerst eens rustig op het balkon genoten van de heerlijke temperatuur is de schaduw met een bakkie koffie. Pas tegen 12 uur met een boterham onder onze armen er op uit gegaan naar het 25 km verderop gelegen Silz.

Vlak na het begin komen we dan al bij een heel leuke waterval. Daarnaast is een boer bezig de schapen te voeren en we worden uitgenodigd om over het hek te klimmen en de schapen van dichtbij te zien. Een kort praatje waarbij we duidelijk maken dat het met de kunstheupen niet zo eenvoudig is te klimmen. We laten het dus maar aan ons voorbij gaan.

We vervolgen de route, die 6 km lang is, door het bos. Helaas ontbreekt de wegbewijzering her en der en de tocht naar Schloss Petersburg moeten we maar vergeten. We maken onze eigen tocht verder richting Inn. Maar eerst even bij een bankje onder de bomen van de lunch genieten, zelfbelegde Bauernbrot mit Käse und Salami. Lekkerrr.
Daarna door met de tocht, maar we komen niet bij de Inn door de spoorbaan. We vragen het maar aan de boer die aan komt rijden. Hoe bestaat het, dezelfde boer die ons bij de schapen uitnodigde was aan de andere kant van het dorp nu met het land bezig. Gelukkig wist hij een plek onder de spoorbaan en zo kwamen we langs de Inn bij een prachtig café/restaurant met beach aan de kolkende Inn. Daar maar even van genoten en ons voor het eerst van de vaakantie getrakteerd op een heerlijk ijsje. Met de temperatuur die in de 30 graden zat en de weinig beschutting die we langs de rivier vinden is het genieten van het ijs en de zitplek.

Helaas moeten we weer verder en gaan nog een stukje langs de Inn en dan weer terug naar de wagen. Daar blijken we dan toch weer 8 km gelopen te hebben. Het zweet loopt van ons af, maar het was een leuke en toch relaxte tocht. Dit ondanks dat we de uitgestippelde route geheel kwijt waren.

Aangezien we morgen vertrekken naar Karinthië en niet veel tijd hebben nog even wat inkopen voor het wekeinde doen bij de Hofer (= Aldi) en de Spar waarna het al weer tegen 6 uur loopt als we thuis zijn. We kunnen ons opmaken voor de Grossglockner en Karinthië.