Dag 23: Terug in Stone Mountain State Park

Verenigde Staten, Forsyth

Tsja, vandaag de volle laatste dag in de camper voordat we hem morgen weer inleveren. Om dichter bij het consulaat, en dus Atlanta, te zitten besluiten we de laatste nacht weer te kiezen voor onze eerste campground deze reis, Stone Mountain Park. We rijden eerst naar Indian Springs State Park en maken daar een korte wandeling alvorens we doorrijden naar Jackson. Jackson is een dorp van 5000 inwoners in Butts County en vernoemd naar James Jackson, voormalig Senator van de VS en het laatst de gouverneur van Georgia tussen 1801 en 1806.

Vooral het County Courthouse op het karakteristieke vierkante dorpsplein is fraai. Het Butts County Courthouse is een historisch overheidsgebouw ontworpen door Bruce & Morgan en gebouwd in 1898.  Het is in Victoriaanse stijl opgetrokken en inmiddels een historic landmark.

We eten nog een broodje bij de plaatselijke Subway en gaan dan door naar Stone Mountain Park. Het is nu fraai weer en het ziet er zoveel mooier uit dan met de regen op onze eerste dagen.

We genieten lekker van het zonnetje en af en toe vullen we de koffers even bij. Een hoop mixed feelings, genot van alles wat we gezien hebben, een beetje melancholiek omdat het er op zit, en weer spannend hoe het morgen met de paspoorten en de trip naar huis gaat.