Dag 27: Sneeuw, regen en kou

Verenigde Staten, Carbondale, Colorado

Vanmorgen met droog weer vertrokken vanuit Carbondale. Wel hoorden we over de radio dat er in Aspen al sneeuw was gevallen. En ook de voorspellingen voor vandaag waren niet best, en die kwamen helaas uit.
Op de planning hadden we eigenlijk nog uitstapjes staan naar hetzij Vail, hetzij Breckenbridge, maar door het weer moesten we dat laten gaan. Via de Interstate de Vail Pass over van was met dit weer al spannend genoeg. Zeker met de vele bochten en het vreselijk slechte wegdek op dit deel van de I-70.

We hadden voor de laatste drie dagen een state park geboekt In de nabijheid van de Rocky Mountains en Denver, voor het inleveren van de camper. Helaas hebben we daar wegens het weer ook van af moeten zien. Het Golden Gate Canyon State Park ligt op 2800 meter hoogte en dat betekent sneeuw, en nog erger, vorst! En dat kunnen we met de camper niet gebruiken. Geen risico lopen op bevroren waterleidingen. We rijden door naar Boulder en vinden in het nabijgelegen Westminster een regionaal park aan Standley Lake. Daar zitten we op 1500 meter hoogte en een iets aangenamere temperatuur van 10 graden en wordt het ‘s nacht niet onder de 5 graden.
De vooruitzichten voor de komende dagen is ook niet positief, dus we zullen Rocky Mountains National Park - hoe dicht we er ook bij zijn - aan ons voorbij moeten laten gaan.

Weer: Egenlijk de hele dag, van 10 uur in de ochtend van 5 uur in de middag regen en sneeuw gehad. Daarna koud en veel wind. Temperatuur kwam niet verder dan rond de 5-6 graden.