Dag 2: Terug naar de Middeleeuwen

Duitsland, Arnsberg

Na het ontbijt in Pension Becker gaan we op weg naar de Edersee. Na 10 minuten worden we gebeld door het pension dat we de koelbox vergeten zijn. Toch maar even terug om het op te halen. Het is een mooie binnenweg welke we rijden dus zoveel maakt dat niet uit. Vervelender is dat het wel flink begint te regenen als we bij Willingen even stoppen voor de koffie. Het wordt hierdoor een korte stop. Dan verder naar de Edersee. Ook daar is het door het weer nog niet echt aanlokkelijk en we rijden ook hier snel verder. Naarmate we dichter bij onze bestemming komen klaart het echter op.

Op de bestemming worden we heel vriendelijk ontvangen en hebben we onze "vintage" suite in het hotel. Een hele verdieping met balkon voor ons. Even wat drinken en dan het stadje in voor een eerste kennismaking.

Rothenburg ob der Tauber ligt aan de Romantische Straße en ligt in de Duitse deelstaat Beieren. De stad telt ruim 11.000 inwoners en is nog steeds helemaal in de middeleeuwse stijl gebouwd en is een groet toeristische trekpleister, ook voor ons.