Dag 1: Kennismaking met Atlanta

Nederland, Alphen aan den Rijn

Om half zes gaat de wekker voor de start van onze tweede camperreis door de Verenigde Staten. Met de koffers in de auto rijden we naar Wendy die ons naar Schiphol zal brengen. Zoals altijd een emotioneel vertrek.

Op het vliegveld blijkt dat we nog wel anderhalf uur vertraging hebben en het vliegtuig stijgt derhalve pas om 11:15 uur op. We hebben prima seats in de Airbus 330 van Delta Airlines. Met de muziek, film en entertainment gaat de vlucht zeer voorspoedig en landen we om 14:00 lokale tijd op Hartsfield-Jackson International Airport in Atlanta. De afhandeling op het vliegveld gaat – ondanks de beruchte US douaniers – best vlotjes, al begrijpen we niets van die uitgebreide security controle om het vliegveld te verlaten.

Het Clarion Atlanta Airport Hotel (inmiddels Ramada Plaza by Wyndham Atlanta Airport) ligt - zoals elk Airport hotel - aan een weg met uitsluitend (heel veel) fastfood restaurants. Het is voor ons gezien het tijdsverschil best al laat en we nemen als diner dan ook iets makkelijks bij het Waffle House. Daarna nog even rustig op de kamer zitten met uitzicht op het vliegverkeer en dan bijtijds de oogjes toe.