Dag 16: Nantahala National Forest

Verenigde Staten, McDonald

Het was weer een koude nacht, dus snel de verwarming aan om een beetje in de warmte te kunnen douchen en ontbijten. Vandaag staat er een heel mooie route op de planning. Via Nantahala National Forest naar Cherokee en dan over de Blue Ridge Parkway naar Asheville in North Carolina.
Het eerste deel van de route is al direct prachtig. Langs Lake Ocoee en de Ocoee River is de omgeving adembenemend mooi. We hebben dan ook veel stops nodig om rond te kijken en de nodige foto’s te schieten.
We rijden door via Ducktown door de bossen en bergen voor de lunchstop in het inmiddels bekende Cherokee. We hebben Tennessee dus verlaten en zijn weer in North Carolina. De lunch nemen we weer in het enige restaurant dat Cherokee rijk is, Paul’s. Een lekker visje uit de lokale wateren. Na de lunch nog even in de zon de winkels bekeken en nog wat wezen shoppen.

In de loop van de middag trekken we verder voor de etappe naar Asheville via de Blue Ridge Parkway …… dachten we! De eerste tunnel op de PArkway is maar geschikt voor voertuigen tot 11 ft, en wij hebben ruim 12 nodig. Dat gaat het dus niet worden. Terug naar Cherokee en dan via highway 19 naar Asheville. Een drukkere weg, maar ook heel fraai loopt via het pittoreske Maggie Valley, waar we nog even rondkijken bij o.a. de X-mas shop.

Aan het begin van de avond zijn we bij de KOA Asheville West en na het eten is de avond al flink gevorderd. Het was een dag met prachtige natuur en gezellige plaatsen.