Dag 14: De Sonora Desert

Verenigde Staten, Benson

Vandaag verlaten we alweer het Kartchner Caverns State Park en gaan voor een korte rit richting Tucson. Onderweg hebben we van meerdere kanten goede verhalen over het Arizona Sonora Desert Museum in Tucson gehoord dat we daar een bezoek aan willen brengen. Het is echter een totaal verkeerde dag gebleken. Niet door drukte of zo, maar doordat de temperatuur vandaag ineens tot 34 🌞🌞graden is gestegen en de dieren (want eigenlijk is het museum meer een dierentuin) zich heel erg in de schaduwrijke grotten terugtrekken. Dus we zien o.a.de beren niet, de wolven niet en de mountain lions niet. Wat blijft is een prachtige cactustuin met een enkele leguaan, een mineralen museum en wat reptielen achter glas. Al met hebben we leuk rondgelopen, maar heeft het helaas niet aan de verwachting voldaan.

In de middag gaan we naar het Saguaro 🌵National Park en nemen direct een jaarkaaart van “ America, the Beautiful🇺🇸”. We zullen immers nog vele Nationae Parken bezoeken.
Eerder waren we al eens in Saguaro East (Rincon Mountains) geweest en deze keer dus Saguaro West welke direct aansluit op het Desert Museum in de Tucson Mountains. In tegenstelling tot het oostelijk deel gaat de belangrijkste rondrit in Saguaro West - de Bajada Scenic Loop - niet over een geasfalteerde weg. Een hobbelige weg welke met de camper niet aldoor een plezier is. Maar de omgeving is werkelijk de moeite waard voor fervente cactusliefhebbers als wij zijn. De prachtige saguaro’s tegen de achtergrond van andere soorten als de chollo’s, agave en de Tucson Mountains ⛰.

Rond 5 uur komen we aan bij Catalina State Park, welk we tijdens een vorige reis ook al hadden aangedaan. Prachtige plekken voor campers met de Catalina Mountains als achtergond. We hebben een van de fraaiste plekken op het park, nagenoeg geen buren en de woestijn en bergen als achtertuin. Daarnaast is er doorlopend bezoek van de kleine grondeekhoorns die hun gangenstelsel naast onze campsite hebben🐿.

Weer: een zeer zonnige dag. Temperatuur van 24 graden in de ochtend tot 34 in de middag.