Dag 14: Langs Buffalo Bill in Cody naar Yellowstone National park

Verenigde Staten, Ten Sleep

We verlaten het slaperige stadje Ten Sleep en gaan op weg naar het hoogtepunt van deze reis, Yellowstone National Park. Maar daarvoor stoppen we eerst nog in Cody voor een bezoek aan het Buffalo Bill Center of the West. Cody is in 1896 gesticht door en vernoemd naar William Frederick Cody, beter bekend als Buffalo Bill.
In het Buffalo Bill Center of the West zijn kunst en voorwerpen te vinden van het Amerikaanse westen. Het museum werd opgericht in 1917 om de nalatenschap en de visie van Buffalo Bill te bewaren. Het wordt beschouwd als het oudste en meest omvattende museum over het westen. Het zijn ook eigenlijk vijf musea bijeen:
1 Buffalo Bill Museum
2 Plains Indian Museum
3 Whitney Western Art Museum
4 Cody Firearms Museum
5 Draper Natural History Museum
Wij brachten ruim twee uur door in dit museum, maar eigenlijk moet je er minstens een halve dag voor uitrekken.

We stappen de auto weer door en rijden richting de East Entrance van Yellowstone NP. Langs de Shoshone river zijn prachtige plaatjes te schieten en naar mate we de parkgrens naderen zien we ook steeds meer sneeuw. We rijden door naar Yellowstone Lake en komen daar de eerste geysers en bizons van dit park tegen, De komende 3 dagen is Fishing Bridge Campground onze standplaats. Gelukkig dat dit gereserveerd is, want werkelijk elke plek (en die zijn niet groot) is bezet, We zitten hier op 7,800 ft hoogte (2377 m) en in sneeuwrestanten.