Dag 28: William F. Cody, alias Buffalo Bill

Verenigde Staten, Jefferson County

Het Rocky Mountain National Park is door de sneeuw grotendeels afgesloten. Slechts een klein stukje in het begin nabij Estes Park is te doen met de auto. Om daar echter weer zoveel km’s voor te maken, nee. Eerst maar eens een Campground voor de komende twee dagen zoeken. De laatste dagen hebben we wel graag een fulltime ook-up. We vinden nog een plek op Chatfield State Park, ten zuidwesten van Denver. Een mooi aangelegd park aan Chatfield Lake met alle nodige faciliteiten.

We gaan na de koffie eerst naar Golden, naar het Buffalo Bill museum, waar ook zijn graf is. Buffalo Bill, zijn echte naam is William Cody, blijft het ultieme icoon van het oude Westen. Zijn laatste wens was om begraven te worden op Lookout Mountain in Golden, boven Denver. Als onderdeel van het Denver Mountain Parks-systeem is er nu ook het museum dat is gewijd aan het leven van Buffalo Bill en zijn bekende Wild West-show. Daarnaast is er in de oude boshut Pahaska Tepee een curiosawinkel en een leuk klein café. Daarnaast de wandelroute naar het graf welke nog door veel Amerikanen aanbeden wordt. En zoals Buffalo Bill in zijn leven van het uitzicht vanaf Lookout Mountain genoot, zo doen wij dat nu ook. Met uitzicht op de stad Golden en verderop Denver. Het was echt de moeite waard om hier even een paar uurtjes rond te gaan.

In de middag gaan we dan naar Chatfield State Park en de zon breekt zowaar door. Binnen een half uur zijn we er en worden verwelkomd door de familie prairie dogs. Aan de toegangsweg naar het park zitten ze overal. De rest van de middag gaan we - uit de wind - nog heerlijk van de zon genieten.

Weer: Een dag met af en toe bewolking en dan weer een zonnetje. De temperatuur kwam echter niet verder dan rond de 12 graden maar was uit de wind toch aangenaam.