Dag 24: Colorado River en Colorado National Monument

Verenigde Staten, Utah

We gaan afscheid nemen van de omgeving van Moab, waar we nu 4 dagen zijn verbleven. Vandaag een dag in het teken van Colorado, in alle opzichten. We gaan richting Colorado en doen dat niet via de hoofdweggen, maar via SR 128 die langs de Colorado River loopt. Een prachtige weg met soms fraaie vergezichten🏔, en soms zo groots als je weer eens door een stuk Canyon gaat. Een prachtige rit die we iedereen die van Moab richting Grand Junction in Colorado gaat, direct zouden aanbevelen.

Bij het dorp Cisco eindigt de SR 128 en dan moeten we toch verder via Interstate 70 🛣 en gaan bij Fruita naar het Welcome Center. Hier laten we ons informeren over de Colorado National Monument. Een weg met tunnels, maar met onze 12 ft hoogte moet het lukken als we in de tunnels maar het midden houden. Waar ze echter niets over gezegd hadden was de weg zelf. Met onze 30ft camper waren we het grootste voertuig op deze zeer smalle bergweg met soms direct naast de weg een diepte van honderden meters☠️. Eigenlijk met mijn hoogtevrees een ware opgave. Maar er is geen weg terug. Bij de vele uitzichtspunten langs de weg is het genieten van een groots uitzicht, eigenlijk onbeschrijfelijk. Maar vlak langs de rand is niet voor deze stoere vent weggelegd😂. De hele weg is zo’n 45 km lang en blijft langs de afgrond gaan. Gelukkig rijden we 35 km aan de bergkant en niet aan de rand. Na nog een paar stops uiteindelijk blij dat we weer beneden zijn🥵, maar toch ook blij dat we het gereden hebben. Onbeschrijfelijk wat we allemaal gezien hebben.

In Grand Junction nog even wat inkopen🛒 gedaan en dan naar onze campground op de Colorado River State Park in Fruita, nabij de voet van Colorado National Monument....

Gezien het weer gaan we nog maar een keer de BBQ aansteken. Uiteraard vergeten we ook het kampvuur🔥niet. Gezien de voorspellingen kan het wel eens de laatste keer zijn.

Weer: Zeer zonnige dag zonder een wolkje. Temperatuur rond de 25 graden.
Afstand gereden: 261 km, totaal 4542 km

Prachtige foto's, we hebben in 2013 ook deze route gedaan, maar dan met een auto, ja de afgronden zijn erg steil, maar de uitzichten maken veel goed, ik volg jullie al vanaf het begin, nog een hele mooie week.