Dag 15: Naar Tossa de Mar met de kinderen

Spanje, Llançà

Vanmorgen bijtijs op stap voor de ruim anderhalf durende rit naar Tossa de Mar, waar we om 11 uur met de kinderen hebben afgesproken. Vrijwel gelijktijdig komen we op de 🅿️ aan. Wandelen naar de boulevard en gezellig een eerste drankje. Daarna de stadsmuur op.
Het kasteel 🏰van Tossa de Mar, in het Catalaans Castillo de Tossa de Mar genoemd, is een van de historische plekjes. Het is wel even klimmen, maar absoluut de moeite waard. Het kasteel bestaat uit een meer dan 300 meter lange muur en 7 torens. De bevolking van Tossa de Mar bouwde het kasteel in de 12e eeuw om hun stad (Vila Vella) tegen piraten te beschermen. Vanaf de 7 torens had men perfect uitzicht op de zee en het land.
We lopen nagenoeg de hele muur en zakken daarna weer af naar de boulevard voor een hapje en drankje 🍰.
Tot slot via de hallal slager naar de wagen voor de rit naar de prachtige villa met zwembad van de kinderen. Snel zwemkleding aan en afkoelen maar. Met allerlei leuke spelletjes vliegt de tijd en zitten we alweer aan de bbq 🍖 🍗.

Nog even een spelletje weerwolf en dan is het weer tijd voor de terugtocht naar Llanca. Een heerlijke dag is weer voorbij.