Dag 17: Sedona en de Red Rocks

Verenigde Staten, Yavapai County

Vanmorgen opgestaan met een aantal luchtballonnen in de buurt. Heel fraai omdat zo ineens van nabij te zien. Blijkbaar waren ze al met zonsopgang vertrokken, want ze waren aan het landen en dus het einde van de vlucht.

We gaan vroeg op stap naar het Red Rock State Park 🏜 voor een aantal hikes, Bunkhouse trail, East Gate trail, Javalaan trail, Apaches Fire tril en een stukje van de Eagle’s Nest trail. Klinkt allemaal heel zwaar, maar bij elkaar nauwelijks zes kilometer. Wel wat stijgen en dalen, maar goed te doen. De omgeving is fantastisch. De groene bomen en struiken, de rode rotsen en de prachtig blauwe lucht maken zulke mooie plaatjes. Aan het eind nog even de kolibri tuin bij het visitor center bezocht. Deze fraaie Klein’s beestjes zijn zo ontzettend snel.

Na de koffie ☕️ nog even een ommetje gereden door de Vortex gebieden van Sedona die er net zo fraai bij liggen. Op deze zaterdag is het met het mooie weer hier wel heel erg druk. We gaan dan ok door naar onze campground in Sedona en relaxen even in de middagzon (nou ja relaxen ... ook maar even een was 🧺 er doorheen gooien).

Eind van de middag met de benenwagen naar het het centrum van Sedona, even rondslenteren, kettinkje kopen en een terrasje 🍴uitzoeken voor de maaltijd. Voor we het weten zit de dag er weer op en wandelen we terug naar de campground. Voor vandaag genoeg gelopen.

Weer: Een zonnige dag met wel een lekker briesje.Temperatuur rond de 25 graden.