Dag 17: Chillen op Lake Brownwood State Park

Verenigde Staten, Lake Brownwood

Vandaag een dagje rustig aan. De wagen blijft een dag op zijn plek en we trekken er vandaag te voet op uit.

Lake Brownwood State Park ligt aan de oever van Lake Brownwood en wordt beheerd door de Texas Parks and Wildlife Department. Het meer dan 200 ha grote park werd - zoals zoveel parken gedurende de recessie in de jaren 30 van de 20ste eeuw - door het Civilian Conservation Corps (CCC). Het park werd geopend in 1938.
De burgers van Brown County hadden als doel een reservoir te creëren om overstromingen langs de Pecan Bayou te beheersen. De dam werd voltooid in 1932 en het reservoir vulde hetzelfde jaar. De National Park Service ontwierp het park en de CCC gebruikte lokaal uitgehouwen steen om de recreatiezaal, hutten, banken, duikers, picknicktafels en vuurkorven te bouwen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog diende het park als een recreatieve site voor soldaten op Camp Bowie.

Wij trekken langs de oevers van het meer er op uit om een hike te maken door de natuur. Het is een koude dag met veel wind. Ondanks de wild observatieposten waar we ons even schuil in hielden hebben we helaas niet meer dan een enkele vlinder en roofvogel gesignaleerd. Een enkele hertenschedel maakt het bijna angstaanjagend.