Dag 19: South East Utah

Verenigde Staten, Mexican Hat

Vanmorgen in de ijskoude opgestaan. Maar wel met het prachtig uitzicht over de Goosnecks. Door de weersomstandigheden moeten we het boondocken in Valley of the Gods vergeten en rijden door naar Bluff, en kijken even rond bij de Twin Rocks café en Galery.

Daarna door naar Montecillo waar we het Canyonland Discovery Center bekijken. een beetje tegenvallend. Een groot gebouw maar eigenlijk een beperkt Visitor Center. wel heel vriendelijke hulp.

Na de lunch door naar Canyonlands National Park, in de Needles sectie. Via de zeker zo fraaie Indian Creek Unit rijden we over weg 211 naar het Park. Helaas is het weer er niet beter op geworden en komt het met bakken uit de hemel. Ook blijkt tegen de verwachting in de campground al vol te zitten. We lopen wat kleine stukjes tussen de buien in het zeker wel fraaie Needles gebied. Een eerst campground - Needles Outpost -is daarna ook geen succes en we komen dan ook uit bij Creek Pasture in de Indian Creek Unit. Het weer is inmiddels ook weer iets beter. Deze avond toch maar een BBQ met de heerlijke Jack Daniels spare-ribs.

Zo wordt de dag toch fraai afgesloten, zelfs met soms een zonnestraal.

Weer: Een koude en bewolkte dag. In de middag even een stevige bui. Temperatuur in de ochtend 6 graden en in de middag rond de 12 graden met een koude wind..