Dag 3: Op onze eerste bestemming

Duitsland, Ottobeuren

Vandaag even na 7 uur wakker geworden. Gelukkig niet door de kerkklokken van de abdij, die houden zich tussen 0:00 uur en 07:45 koest. Na het aankleden weer voor een buitenaards ontbijt - dit n.a.v. de corona maatregelen - naar de ontbijtruimte. Prima ontbijt, maar missen de eitjes.
Daarna weer inladen en tegen half 10 op stap naar Tirol, de laatste 180 km van de heenreis. We gaan via de Romatische Strasse. Dit is een van de populairste toeristische routes in Duitsland. Deze 385 kilometer lange route loopt van de rivier de Main tot aan de Duitse Alpen en werd in 1950 opgezet. In 2010 vierde de route haar 60-jarig bestaan. De naam Romantische Strasse verwijst naar de gevoelens die vele toeristen en bezoekers krijgen bij het zien van de fraaie middeleeuwse stadjes. Op de route kom je verschillende landschappen tegen: van rivierdalen tot bossen en van groene weiden tot witte Alpentoppen. Van de eerder bezochte, perfect bewaard gebleven, stadjes en dorpen zoals Rothenburg ob der Tauber en Dinkelsbuhl, tot het bijzondere sprookjeskasteel Neuschwanstein. Wij volgen de bruine bordjes van de Romantische Strasse vanaf Schongau tot aan Füssen.

In Füssen bij de lokale Edeka even wat inkopen doen voor het weekeinde, waarna we de grens overgaan en naar onze eerste vaste bestemming in Tirol rijden, Obsteig. Dan begint echter ook de drukte op de weg. We staan al snel met meer dan een uur vertraging voor de lunch aan in Lermoos. Lermoos is samen met het nabijgelegen Ehrwald het centrum van de Zugspitze Arena, Daar, aan de voet van de Zugspitze, nemen we een lichte lunch, bakkie koffie en genieten nog even van wat heerlijke zonneschijn.

Als we tegen half vier vertrekken is de lucht aan het betrekken en even later gaat de top van de Alpen gedekt is een wolkendek. We zijn echter op tijd in ons verblijf voor de komende week, Panoramahuis Bucherhof in Obsteig. En het appartement overtreft onze verwachtingen. Luxe, ruimte en vriendelijkheid van onze gastvrouw Dorothea. En vanuit het appartement een vrije uitkijk op het groene land en de Alpen.
Obsteig ligt aan de westkant van het zonovergoten Mieming-plateau boven het Inntal, tussen bossen en weelderige groene weiden aan de voet van het Mieming-gebergte. Het dorp kent ongeveer 1260 inwoners op 1.000 meter boven zeeniveau is in de zomer vooral populair bij wandelaars en mountainbikers.

Na het inruimen en oriënteren tegen zeven uur nog even op het ruime balkon wat broodjes gegeten. Het wordt echter snel te koud en weldra ook te nat. We moeten naar binnen en de verwachting voor morgen is ook niet best, we zullen het zien.....