Dag 18: Verkenning van Aschau im Zillertal

Oostenrijk, Gemeinde Aschau im Zillertal

Vandaag hebben we een dag om Aschau te verkennen. Het weer voorspelde veel regen en onweer maar dat viel best mee. In de ochtend een wandeling van 3,5km gemaakt vanuit ons prachtig appartement rondom Muhlfeld, het zuidelijk deel van Aschau. Deels door bos, deels over akkers, omhoog en omlaag, en deels langs de rivier de Ziller. Helaas begint het dan toch steeds harder te regenen en nemen we de kortste weg terug.

Het is weer snel droog en in de middag begint de zon steeds vaker te schijnen en is het met zo’n 20 graden heerlijk. Tijd voor een volgende wandeltocht. Door het dorp en om de Alte Rodelbahn via de bergweg verkennen we nu het noordelijk deel van Aschau, genaamd Dorfl.

Om 4 uur weer terug in het appartement en genieten van een welverdiend drankje, uiteraard alcoholvrij. We moeten immers nog op stap.

Tegen 6 uur stappen we in de auto en rijden naar het nabijgelegen Stumm waar we voor een diner gereserveerd hebben bij Restaurant Tiatta. EEn heerlijke kip Wiener Schnitzel met een gezonde Salat Mix. Het eten in restaurants is hier zo'n beetje hetzelfde als in Amerika. Na je bestelling staat alles snel op tafel en een hoop zijn al binnen het uur weer weg. Het is dat we rustig aan doen en nog een bakkie koffie nemen waardoor je nog een half uurtje langer zit. Het woord gezellig of uit eten voor de ambiance is er hier echter niet bij. Wellicht doet het weer daar een schepje bovenop. Bij aanvang op een vol - wel overdekt - terras met goed weer. Na een klein uurtje komt het water echter met bakken uit de lucht vallen en veranderen de straten in kleine stroompjes.

We rijden nog een klein stukje om en gaan dan snel terug naar het appartement, het begint in de bergen nu immers ook te weerlichten. Hopelijk is het morgen weer beter.