Pioneertown en Joshua Tree

Verenigde Staten, Pioneertown en Joshua Tree

We rijden naar San Bernardino en gaan daar de I-10 East op. We passeren gigantische windmolen velden als we US62 naar het noorden op draaien. En we merken aan de camper waarom die windmolens juist daar gezet zijn, de camper danst er heerlijk op los. Al snel bereiken we onze stopplaats Pioneertown https://youtu.be/gXkzDLLM68I.

Dit stadje begon als een Wilde Westen filmset, gebouwd in de jaren 1940. De set werd ontworpen om plaats te bieden aan acteurs om in te leven tijdens de filmopname. Een aantal Westerns en het begin van televisieprogramma's werden gefilmd in Pioneertown, met inbegrip van de Cisco Kid en Edgar Buchanan 's Rechter Roy Bean.

Roy Rogers, Dick Curtis en Russell Hayden waren onder de oorspronkelijke ontwikkelaars en investeerders, en Gene Autry nam zijn shows hier vaak op.

Vanaf 2006 Pioneertown had een bevolking van 350. [2] [3]

Op 11 juli 2006 werden delen van Pioneertown verbrand . Onder de gebouwen die gered werden was Pappy & Harriet's Palace Pioneertown, een oude plaatselijke club en landmark gebouwd binnen een van de oorspronkelijke sets, die onder zijn vaste klanten opmerkelijke veel muzikanten telt, waaronder Eric Burdon.

Na het bezoek door richting Joshua Tree. Helaas zijn de campgrounds in het park volgeboekt, maar we vinden een prima alternatief op Joshua Tree Lake RV & Campground. Midden in de woestijn en vlak bij Joshua Tree National Park.