Wild en Erlebnispark Daun

Duitsland, Stadtkyll

Rondom Daun zijn 2 dierentuinen, waarvan we er 1 al eerder hebben bezocht: Adler und Wolfspark Kasselburg. Op het terrein van het Adler und Wolfspark Kasselburg, staat de imposante ruïne van een burcht uit de 13e eeuw.

Het andere dierpark is Wild en Erlebnispark Daun. Het ligt midden in de Eifel op een groot grondstuk van circa 220 hectare. Het dierenpark ligt in een schitterend gebied met bos, weides en beekjes. In dit grote gebied leven vele dieren en heeft het park een groot wildbestand die in een prachtige natuurlijke omgeving leven. Je gaat met de eigen wagen over een 8 km lange route door het park, waarna je nog verder kan lopen door het apengedeelte en er is een roofvogelshow.

Wij hebben vandaag gekozen voor het Wild en Erlebnispark Daun. Dit park valt echter toch wel tegen. Tijdens de route door het park komen we maar enkele dieren tegen. Sommige veraf, en bepaalde herten van dichtbij. Veel anders dan de herten en zwijnen is er niet.
Het apengedeelte bevat enkele kleine kooien met 2 Leeuwaapjes, 4 doodshoofaapjes en nog een niet nader geïdentificeerd ander aapje. Daarnaast een paar mooie kanaries.
Buiten rondgelopen en daar zijn vooral de apaka's en de poolvossen voor ons de aandachttrekkers. Verder zijn er nog neusberen, veel geieten, kangeroes en wat runderen en paarden.

We hebben ons vermaakt, maar het tegenvallende park en het ijselijk koude weer werkten niet echt mee.