Dag 2: Met Niels Holgersson de Oostzee over

Duitsland, Lübeck

Vandaag weinig in de auto, maar wel vroeg uit de veren om de ferry Travemunde naar Trelleborg te halen. Het is ca. 20 minuten rijden waarna het inchecken voorspoedig verloopt. De boot - Nils Holgerson - vertrekt om half 10, maar 3 kwartier eerder rijden we al de boot op. Daarna zijn we een van de eerste die in Nils lounge aankomen en hebben een prachtige plek met uitzicht op zee. Het weer is prima en er staat geen wind, dus we vermaken ons wel aan boord. Af en toe op de zonnebedden, dan met een kop koffie in de lounge en inde middag een lekkere schnitzel met patat.

Om 18:15 uur komen we na een overtocht van zo'n 8,5 uur aan en rijden dan eerst naar een benzinepomp, 43,5 liter met een literprijs van 19,54 SEK oftewel €1,64. Das nog eens lekker! Dan nog even door en om 19:15 zijn we in de Zevende Hemel, ons overnachtingsadres in Malmö.

Vanavond een knacker als diner en na de koffie nog even in de buurt rondgelopen om de 10.000 stappen te halen. Dat is gelukt!

Morgen gaan we Malmö verkennen.