Dag 29: Littleton Museum en Chatfield State Park

Verenigde Staten, Chatfield State Park

Vandaag alweer de laatste dag, wat gaat een maand toch snel. Met de camper staat zo’n dag toch een beetje in het teken van inpakken, opruimen, schoonmaken, bijvullen. Maar daar besteden we uiteraard niet de hele dag aan.

In de ochtend gaan we eerst maar eens de gastank bij laten vullen bij de U-Haul en gelijk benzine tanken zodat we dat morgen niet hoeven te doen. Dan naar het Littleton Museum, niet ver weg in de gelijknamige plaats.
Het museum maakt een link tussen het lokale verleden en heden en omvat drie tentoonstellingsgalerijen, en twee 19e-eeuwse boerderijen uit 1860 en 1890. Medewerkers van het museum zijn vrijwilligers gekleed in 19e eeuwse kleren. Deze vrijwilligers runnen ook daadwerkelijk de boerderij, de smederij etc. Met het zonnetje konden we ons zeker bij de oude boerderijen goed vermaken, maar ook de oude foto’s en krantenartikelen van de stad waren de moeite waard.

Na de lunch zijn we naar de andere zijde van Lake Chatfield gegaan en hebben daar wat rondgelopen en van de zon genoten. Voor je het weet is zo’n dag weer om.

Omdat het toch weer een stuk rijden is om een leuk restaurant te vinden, waar we geen zin meer in hebben, besluiten we nog maar een makkelijke magnetron maaltijd voor deze laatste dag te nemen.

Weer: De laatste dag was een prima dag, blauwe hemel met enkele wolkjes. In de avond wat meer wolken. De temperatuur was rond de 21 graden.