Dag 18: De weg naar Myrtle Beach stokt bij Conway

Verenigde Staten, Fort Mill

Uiteindelijk is de nacht toch nogal onrustig geweest toen al het vrachtverkeer op gang kwam. Maar goed, opgewekt gaan we op weg naar het strand, op naar Myrtle Beach in South Carolina. Een rit van ruim 300 km. In Marion, zo’n 60 km van het strand eten we wat bij Arby’s en gaan dan door naar de Walmart voor een onvergetelijke stop. We zijn wel even bezig en hebben alle boodschappen weer ingeladen. Dan even een belletje naar huis en we vergeten even alles om ons heen.

We rijden door naar de campground in Myrtle Beach en willen inchecken. Dan blijkt de cameratas et de nieuwe Canon 100, de creditcards en de paspoorten verdwenen te zijn. Dat is dus gebeurd bij de Walmart. Een moment van onachtzaamheid. De KOA direct gebeld naar de Walmart en wij direct de 25 km terug naar Conway.

In paniek overal gekeken, de Customers Service erbij betrokken en politie gebeld. We hebben het sterke vermoeden dat Walmart employees erbij betrokken zijn, maar de camerabeelden wijzen niets uit (?). Gelukkig is de wallet met credit cards terug gevonden, maar het fototoestel (met e foto’s van Asheville) en, nog erger, de paspoorten zijn weg.

Via de highwaypolice aangifte gedaan en officier Adam kan ons op dat moment niet echt helpen. Het proces-verbaal wordt opgemaakt en een afschrift kunnen we maandag ophalen in Conway. Voor paspoorten lijken we naar het consulaat in Atlanta te moeten, maar uiteraard is alles tot maandagmorgen gesloten. De dag is aardig naar de knoppen en we zitten dan ook behoorlijk in de rats.

In de avond gaan we maar even rondlopen en een hapje doen. Teruggekomen maken we kennis met Rick Clark, een praatgrage Texaan die op de KOA staat in verband met zijn werk.

Terug in de camper pogen we nog een spelletje Yahtzee te doen, maar we zijn allebei geestelijk leeg. Verdrietig en met de zenuwen gaan we dan ook naar bed.