Dag 7: Oberperfuss en de Welcome Card

Oostenrijk, Weisland

Dag 7 al weer van de reis en als de voorspellingen kloppen wordt het een prachtige dag. Hoe anders is het als we 's morgens naar buiten kijken. Donkere wolken naderen ons al is het in de verte al weer lichter. We houden dus vertrouwen en gaan na het ontbijt naar Oberperfuss, voor een tocht met de Bergbahnen Peter-Anich I en II naar boven op de Rangger Köpfl. Het weer blijft nog donker en jawel, als we het parkeerterrein in Oberperfuss oprijden begint het te regenen. We besluiten even inde wagen te wachten en na een kwartiertje is het droog en de zon breekt door. En het blijft de hele dag fantastisch weer.

Vandaag dus weer met de kabelbaan omhoog en dat is te danken aan de Innsbrucker Welcome Card. Bij overnachtingen in Tirol krijg je deze kaart met vele kortingen. Een aantal kabelbanen zijn zelfs helemaal gratis. We doen er dus maar 2 vandaag, op naar de top. Boven heerlijk van de zon genieten bij het gasthaus bij de Speichersee, een klein kunstmatig meertje. Voor kinderen is er een hoop te doen en veel te leren over de natuur.
Uiteraard gaan we vandaag weer wandelen, en we besluiten dat vandaag hoofdzakelijk omlaag te doen. We gaan van het bergstation op 1560 meter terug lopen naar Oberperfuss op 814 meter, derhalve een tocht omlaag van 736 meter! Maar wel een afstand van zo'n 8 kilometer. Tussendoor heerlijk van ons eigen klaargemaakte Bauernbrot genoten. Weer terug bij de wagen besluiten we even een korte omweg te maken via Seefeld om daar even een terrasje te pikken.

Seefeld is een oud boerendorp, nu een belangrijk toeristenoord, met een lokale bevolking van 3,5 duizen mensen en ligt ongeveer 17 km ten noordwesten van Innsbruck op aan een historische weg van Mittenwald naar Innsbruck die al sinds de middeleeuwen belangrijk is. Seefeld was al vóór 1900 een populair vakantieoord en is sinds de jaren dertig een bekend wintersportcentrum en een van de meest populaire toeristenoorden in Oostenrijk. Ook hebben hier verschillende Olympische Winterspelen plaatsgevonden.
Na even een indruk van dit plaatsje te hebben gekregen is het tijd om weer op weg te gaan naar ons appartement in Obsteig/Weisland, ruim een half uurtje rijden over de altijd drukke wegen.